کد خبر: ۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
رشت- فرماندار رشت گفت: دستگاه ها از ظرفیت های ملی برای جذب اعتبارات بیشتر برای شهرستان رشت استفاده کنند.

به گزارش آرانیوز:علی فتح اللهی بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی رشت با اشاره به اینکه اعتبارات موجود نمی‌تواند مشکلات همه دستگاه‌ها را رفع کند، اظهار کرد: به دلیل وجود ادارات کل و دستگاه‌های خدمات رسان همچون مراکز درمانی بزرگ و فرودگاه‌ها و راه آهن در شهرستان رشت اکثر مردم گیلان از خدمات این دستگاه‌ها بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به تخصیص اعتبارات رشت، افزود: کمیته برنامه ریزی با کمیته توزیع پول فرق می‌کند و این کمیته تنها وظیفه توزیع اعتبار اختصاصی را برای هر اداره‌ای ندارد.

فتح اللهی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های ملی و توان چانه زنی برای جذب اعتبارات بیشتر برای گیلان استفاده شود، تاکید کرد: میزان اعتبارات جذب شده از سوی ادارات در سال گذشته معیار توزیع اعتبارات امسال است.

وی اضافه کرد: ۴۵ درصد اعتبارات سال گذشته برای رشت تخصیص یافته است.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت اطلاعات و جایگاه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور بر مبنای شاخص‌ها به عنوان مهمترین کمک در برنامه ریزی، اضافه کرد: باید با شناسایی شاخص‌ها میزان عقب ماندگی برخی از دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده و به سایر دستگاه‌ها برساند.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات خرد شود، گفت: باید اعتبارات جذب شده تا پایان سال مالی امسال به پایان برسد و با توجه به وجود پروژه‌های نیمه تمام بسیار در رشت، اولویت بندی پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که بهره برداری از هرکدام از آنها برای مردم گره گشا باشد.

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌ها برای شرایط سخت و مواجهه با بحران‌های برق و آب، افزود: احیای آب بندان ها، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ و مدیریت آب موجود برای کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب باید در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار