کد خبر: ۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
هر روز یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به عربستان می رود تا خوردنی ها و دیگر نیازهای شاه سعودی را از عربستان به فرانسه منتقل کند. همچنین برای هیات همراه ملک سلمان، تعداد زیادی خودرو و صدها تلفن همراه از مدل های پیشرفته تامین شده است.

آمار سرسام آور خوشگذرانی شاه سعودی و هیات ۱۰۰۰ نفره در فرانسه

به گزارش آرانیوز،  به نقل از پایگاه خبری المسله، افشای خبرها و گزارش ها درباره سفر پر سر و صدا و  البته پرهزینه و تشریفاتی شاه سعودی و هزار نفر از شاهزادگان و خدم و حشم با وجود سانسور شدید در رسانه های رسمی و جلوگیری از  انتشار اخبار آن در این رسانه ها، از سوی برخی طرف های فعال در شبکه مجازی همچنان ادامه دارد.

تویتر نویس مشهور عربستان ملقب به مجتهد حقایق و اطلاعات دیگری از سفر پرهزینه و پر سر و صدای سلمان بن عبدالعزیز به همراه بیش از هزار خدم و حشم وی به فرانسه را فاش کرده است تا دستاورد دیگری در عهد سلمانی ثبت شود.

وی گفته است هزینه روزانه اقامت شاه سعودی و دار و دسته اش در فرانسه، 40 میلیون ریال سعودی(هر ریال معادل تقریبا 900 تومان است) است که هر روز به جیب فرانسوی ها می رود . بیش از هزار نفر همراه ملک سلمان، برای گذراندن تعطیلات و تفریح به فرانسه آمده اند این در حالی است که 400 میلیارد از ذخایر ارزی عربستان برداشت شده است.

مجتهد گفته است هزینه روزانه شامل باند مخصوص هواپیماهای هیات بلندپایه سعودی و کادر پروازی، هتل ها، خودروها، تلفن ها، بریز و بپاش ها و خدمات بهداشتی و هنری است.

فعال سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر تصریح کرده است فقط به خاطر این که ثابت شود که ملک سلمان خوشگذرانتر از عبدالعزیز بن فهد است، محمد بن سلمان تصمیم گرفت که سفر پدرش به فرانسه پرهزینه تر و پرسر و صداتر از تمام شاهان سابق به ویژه ملک فهد باشد.

وی افزود هیات همراه ملک سلمان شامل 700 نفر به غیر از کارکنان داخل فرانسه شامل محافظ، راننده، راهنما، مترجم، پزشک، پرستار، تیم هنری، روابط عمومی، رسانه ای می شود.

مجتهد در ادامه افشاگری خود آورده است با وجودی که ملک سلمان همانند ملک فهد، کاخ مجلل و بزرگی دارد و محل اقامت اصلی وی خواهد بود. ده ها ویلا و هتل به همراهان سلمان اختصاص یافته است همچنین میلیون ها دلار برای بازسازی کاخ و اثاثیه و ساخت دیوار امنیتی برای منطقه و آسانسوری برای رفتن  شاه به ساحل دریا هزینه شده است و البته مخارج دیگری که فقط خداوند می داند.

مجتهد خاطر نشان کرد شاه سعودی و هیات  همراه وی با 10 فروند هواپیما در یکی از فرودگاه های مجاور محل اقامتشان فرود آمدند از جمله یک فروند هواپیمای سی 130 که هر روز برای آوردن خوردنی های مورد علاقه شاه سعودی و دیگر نیازهایش به عربستان پرواز می کند. همچنین تعداد زیادی خودرو و صدها تلفن همراه از مدل های پیشرفته و ... برای هیات ولخرج سعودی تامین شده است.یک فروند هواپیمای کوچک هم مخصوص نامه رسانی و رساندن پیام های دربار پادشاهی آل سعود است.

 

فعال سعودی می گوید شاه سعودی، 15 تا 20 روز در شهر "کن" اقامت خواهد کرد سپس به شهر طنجه در مغرب خواهد رفت و در کاخ اختصاصی اش اقامت خواهد کرد و همان هیات، وی را در مغرب همراهی خواهد کرد و البته زمان اقامت آنها در مغرب مشخص نیست.

مجتهد اشاره ای کوتاه به شورای همکاری خلیج فارس داشته است و در این زمینه می گوید بیش از 30 سال از تشکیل این شورا می گذرد و تنها نتیجه و دستاورد آن، سفر با کارت های مشترک است اما در خصوص ارتش واحد، پول واحد، بانک واحد و بازار واحد و یکپارچه همه چیز در حد حرف باقی مانده است.

وی تصریح می کند همسویی آشکار کویت،  امارات و عمان با ایران و اختلاف قطر با عربستان و امارات در خصوص انقلاب های عربی نمونه ای از سیاست های متناقض خارجی در شورای همکاری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار