کد خبر: ۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از وزارت جهاد کشاورزی کامبیز بازرگان در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا افزود: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم است.

وی اضافه کرد: نباید اراضی مولد، از چرخه تولید خارج شود و باید با حمایت از کشاورزان برای تولید کیوی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود و خوشبختانه با استقبال کشاورزان و بهره وری خوب آب، باغات کیوی در گیلان در حال توسعه است.

بازرگان با اشاره به نقش سازنده مراکز تخصصی تحقیقات کشاورزی بر توسعه و بهره وری این بخش، گفت: ۲۰ مؤسسه تخصصی تحقیقاتی، ۳۴ مرکز تحقیقات استانی و ۳۷۴ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۰۹ ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا فعال شده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، نیازمند توجه بیشتر است و در بازدید اخیر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و در بازدید امروز برای توسعه این ایستگاه برنامه ریزی شد.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: انتظار داریم ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا با ترویج علم و نوآوری در تولید محصولاتی نظیر کیوی و فندق نقش آفرین باشد.

وی افزود: طرح‌های پژوهشی این ایستگاه تحقیقاتی باید به خوبی اجرا شود تا کشاورزان از آموزه‌های علمی و تحقیقاتی استفاده کنند و خسارت‌ها کاهش و بهره وری کشاورزی افزایش یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار