کد خبر: ۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
دبیرکل جبهه پیروان گفت: نباید مسائل هسته ای را به انتخابات پیوند زد.

  مسائل هسته‌ای نباید به انتخابات پیوند بخورد

به گزارش آرانیوز،  محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه)‌ در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد با بیان اینکه خبرگان را نباید سیاسی کرد، اظهار داشت: چشم انداز ما وحدت صد درصدی اصولگرایان است. "فتنه و طرفدارانش" و "انحراف و طرفدارانش" خطوط قرمز اصولگرایی هستند.

وی همچنین اظهار داشت: ناطق نوری تمایلی برای حضور در عرصه سیاسی ندارد.

دبیرکل جبهه پیروان تصریح کرد: نباید مسائل هسته ای را به انتخابات پیوند زد.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: این عملیات جزو آخرین عملیات‌هایی بود که در جنگ تحمیلی انجام شد و حضور غیرسازمانی مجاهدین و ایثارگران بود که با فرمان امام ایادی خودفروخته منافقین را نابود کردند.

وی همچنین به موضوع سیل اخیر مناطق شمالی کشور اشاره کرد و گفت: ما در پیش‌بینی حوادث دچار ضعف جدی هستیم باید مسئولان جلوی اینگونه حوادث را بگیرند.

خبرنگاری خطاب به باهنر در سوالی مبنی بر اینکه شما در مصاحبه‌هایتان اعلام کردید که برخی‌ها قصد سوء استفاده از مسائل هسته‌ای را برای انتخابات دارند گفت: انتخاباتی که در کشور وجود دارد یک فرصت و جزو افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی هیچ مسئولی نیست که به واسطه مردم انتخاب نشود و رای مردم بالاترین قدرت در نظام سیاسی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر انتخابات یک پیش لرزه‌هایی دارد و ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیدیم که انتخابات 4 گانه کشور را دو به دو تفکیک کنیم و هر دو سال یک بار دو انتخابات برگزار شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برخی‌ها قصد دارند انتخابات خبرگان را سیاسی کنند، گفت: برای همه انتخابات‌ها یک‌سری قوانین حاکم موجود است گفت: بنده جزو معدود افرادی هستم که از همه رقبا برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم. مجلس خبرگان یک مسئله ویژه است و تا جایی که امکان دارد نباید آن را سیاسی کرد و نباید آن را به چند گروه تبدیل کرد. اگر انتخابات خبرگان سیاسی شود و افرادی با اهداف دیگری وارد این عرصه شوند ممکن است عده‌ای خواب آشفته ببینند و نباید اجازه داد که خواب آشفته آنها تعبیر شود.

باهنر در ادامه با اشاره به آرایش‌های انتخاباتی ناشی از توافقات هسته‌ای گفت: یکی از مسائل خطیر کشور مسئله هسته‌ای بود که مقام معظم رهبری با حساسیت بسیار بالا این مسئله را مدیریت کرد اما همچنان یک‌سری مسائل قانونی وجود دارد. همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که نباید مسئله هسته‌ای تبدیل به یک نقطه افتراق شود، مسئله هسته‌ای در کشور یک مسئله ملی است و این موقعیت نباید تبدیل به ایجاد افتراق در کشور شود.

وی تاکید کرد: ما در مجلس در بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در مورد برجام تصمیمان را یکپارچه خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم این مسائل دستاویزی برای اختلافات در کشور نشود. ما اعضای کمیسیون بررسی برجام را از تمام جریانات سیاسی مجلس انتخاب خواهیم کرد تا به یک جمع‌بندی جامع و کامل برسیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه سخنان خود به تعاملات بین جبهه پایداری و جبهه اصولگرایان اشاره کرد و گفت: جبهه پایداری از تشکل‌های فعالی است که در زمره جبهه اصولگرایی قرار دارد البته در جبهه اصولگرایی نیز افرادی هستند که با جبهه پایداری اختلاف دارند اما تلاشمان این است که همه ائتلاف کنند منظور ما از ائتلاف یک وحدت فلسفی نیست تلاش می‌کنیم چشم‌انداز ما وحدت صددرصدی اصولگرایان باشد.

باهنر افزود: این وحدت و ائتلاف به معنای این نیست که اگر قرار باشد وحدتی صورت گیرد همه باید به سمت یک جبهه سوق داده شوند.

وی با اشاره به فعالیت جبهه یکتا نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد و فعالان دولت نهم و دهم یک تعریف واحد ندارند و در طول مدیریت ایشان طیف‌های جداگانه‌ای تعریف شد. آقای احمدی‌نژاد درحال فعالیت‌هایی است و ممکن است دوستان خود را در استان‌ها غافلگیر کند.

باهنر تاکید کرد: ما در مجموعه فعالیت‌های اصولگرایی دو خط قرمز داریم؛ فتنه و طرفداران فتنه و انحراف جزو خطوط قرمز ما هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به فعالیت شورای همگرایی اصولگرایان اشاره کرد و گفت: ما در طول چند دوره اخیر هماهنگی‌هایی را در جریان اصولگرایی انجام می‌دادیم. مجموعه اصولگرایی تلاش می‌کند که اصولگرایان را به وحدت نزدیک کند و جامعه روحانیت مبارز تهران در حال انجام این مهم است.

وی افزود: دفتر سیاسی جامعه روحانیت با طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی مذاکره کرده و تلاش می‌کنیم که مرکزیت شورا را بوجود بیاوریم، شورای همگرایی در حال شگل‌گیری و تولد است.

باهنر در ادامه به تمایل اصلاح‌طلبان نسبت به سوق دادن ناطق نوری به سمت خودشان گفت: بارها اعلام کردیم که بدون پیش‌شرطی اگر فعال سیاسی شوند مطمئنیم به خیل اصولگرایان می‌پیوندند و تنها مشکلی که با آقای ناطق داریم این است که ایشان احساس شرعی برای انجام فعالیت سیاسی ندارند.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان قصد دارند تا آقای ناطق را به سمت خود سوق دهند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما خود را جزو کدام دسته از دو طیف مجلس می‌نامید گفت: ما در مجلس حال تلاش هستیم که دو طیف رهروان و اصولگرایان به هم نزدیک کنیم اینکه شما سوال می‌کنید بنده به کدام طیف نزدیک هستم بنده باید پاسخ بدهم که تلاش می‌کنیم دو طیف اصولگرای مجلس را به هم نزدیک کنیم.

باهنر در ادامه با اشاره به بررسی برجام گفت: هدف ما این است که دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام به یک نتیجه واحد برسند، ما در رابطه با مبادلات اقتصادی رفتارهای خصمانه‌ای از گروه 1+5 دیده‌ایم اما اگر قرار باشد بعد از توافق برخی رفتارهای ناپسند که در گذشته وجود داشته همچنان ادامه داشته باشد ما نیز پاسخ در خور شانی به آنها خواهیم داد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: ما سعی داریم تا با تعیین یک کمیسیون ویژه با حضور همه طیف‌ها و کمیسیون‌های مجلس به صورت ویژه برجام را بررسی کنیم و تلاشمان این است که از افرادی عالم، آگاه و متخصص در این خصوص استفاده کنیم.

وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان را باید با چوب فتنه زد گفت: اینکه کسی بخواهد اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه بنامد این یک ظلم است.

باهنر در خصوص تفحص از بنیاد شهید نیز گفت: تحقیقات خوبی انجام شده تلاشمان در مجلس این است که به کسی ظلم نشود، در بحث‌های مختلف حق نداریم واژه‌های گروهی به کار ببریم که انسان‌های پاک نیز در این مجموعه قرار گیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار