کد خبر: ۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
همدان _ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در گام دوم انقلاب رسانه ها باید ضمن پرورش روحیه خودباوری در جامعه در کنار مردم و نخبگان جامعه در همه عرصه ها باشند.

به گزارش آرانیوز:محمد هادی نظیری در آئین رونمایی از مستند عبای خاکی در نهاوند بیان کرد: نقش رسانه و تبلیغات و تولید محتوا در بستر فضای مجازی باید بیشتر از گذشته مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرد زیرا معتقدیم در جنگ فرهنگی امروز رسانه‌ها و نهادهای متولی فرهنگی در صف اول مبارزه قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای منسجم در سطح استان و شهرستانها باید کمک کنیم تا ضمن تولید محتواهای متناسب با وضعیت جامعه به بحث معضلات اجتماعی فرهنگی و پاسخ به شبهات هم توجه کنیم چون اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی بهتر از اینها در راستای همه گیری دولت جوان اسلامی در منطقه بیشتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید ظرفیت‌های کمتر شناخته شده و گمنام را به جامعه معرفی کنند.

علی سهرابی، تهیه کننده عبای خاکی و فعال رسانه‌ای در نهاوند در آئین رونمایی از این مستند گفت: در گام دوم انقلاب وظیفه همه نهاد و سازمانهای فرهنگی بخصوص رسانه‌ها و صداوسیما از همه سنگین‌تر است و باید تلاش خود را در معرفی ظرفیت‌های پنهان جامعه بیشتر کنیم.

وی افزود: رسانه‌های شهرستان نهاوند در شناخت نخبگان و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، اقتصادی و ورزشی به خوبی ورود کرده‌اند ولی هنوز به ظرفیت مناسب و خیلی عالی نرسیده‌ایم و جای کار بیشتری داریم.

مسئول بسیج رسانه نهاوند بیان کرد: تولید مستند عبای خاکی برای نخستین بار در شهرستان نهاوند انجام شده و چندین ماه مراحل تولید و تدوین آن به طول انجامید و این اولین کار با موضوعات متنوع در مورد یک شخصیت روحانی در بین شهرستانهای استان است که نسخه‌ای از آن در اختیار شبکه‌های همدان و قرآن سیما و شبکه مستند قرار گرفت تا پخش شود.

سهرابی افزود: با تشکیل کانون و قرارگاه رسانه‌ای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در کنار بسیج رسانه بیشتر از فعالان رسانه‌ای و مستند سازان استفاده خواهیم کرد.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: مستند عبای خاکی روایتی از حضور مردم غیور نهاوند در صحنه‌های حماسی در دوران جنگ تحمیلی به روایت امام جمعه نهاوند است با تصاویر آرشیوی و عکس‌های متنوعی که تاکنون از هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.

وی بیان کرد: این مستند با توجه به حضور بیش از چهار دهه حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی در نهاوند که با حکم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه نهاوند منصوب شد و در تمامی سختی و خوشی‌ها در کنار مردم نهاوند بوده است روایت زیبایی از حماسه مردمان این دیار دارد.

در این آئین رونمایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، امام جمعه نهاوند و مسئولان استانی حضور داشتند.

این مستند با موضوع وصف حماسه‌های مردم نهاوند در دوران دفاع مقدس با محوریت چهار دهه زندگی حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه منصوب حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان نهاوند است. این اثر ۳۷ دقیقه‌ای به کارگردانی علی کاظم نادری مستندساز شبکه‌های سیما با تهیه کنندگی علی سهرابی، همراهی بسیج رسانه و کانون شهید نادری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند ساخته شده است.

در پایان این مراسم از کرم سهرابی به عنوان دونده و تولیدکننده اقتصاد مقاومتی و فعال فرهنگی ورزشی با اهدای هدایایی قدردانی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار