کد خبر: ۶۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
اراک- منتخب ششمین دوره شورای شهر اراک گفت: هیچ کس برای توصیه شهردار اراک به منتخبین شورای شهر زنگ نزند زیرا در انتخاب شهردار هیچ توصیه‌ای را نمی‌پذیریم.

به گزارش آرانیوز:عباس خسروانی شب سه شنبه در گفتگوی مجازی در بستر کلاب هاوس با عنوان «شورای ششم شهر اراک، باید و نبایدها» با بیان اینکه مدیریت شهری امری حساس و جدی است، اظهار کرد: در طی سال‌های اخیر کشورمان همچون سایر کشورهای جهان با رشد مضاعف شهر نشینی روبرو است.

وی ادامه داد: متأسفانه میانگین نرخ شهرنشینی در ایران نسبت به نرخ جهانی بالاتر است همین امر باعث شد که نیازهای شهری در کشور ما نسبت به سایر کشورهای جهان بالاتر باشد.

خسروانی اظهار کرد: متأسفانه در سه سال اخیر به خاطر عملکرد نامطلوب مدیریت شهری در اراک با افزایش آسیب‌های اجتماعی و معضلات شهری روبرو هستیم و هم اکنون شهر اراک با انبوه نیازهای شهری مواجه است.

وی ادامه داد: ما باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم که مدیریت شهری یک امر تخصصی است و امروز شهرها به دلیل گسترش و افزایش جمعیت و به دلیل بزرگ شدن و کلان شدن با انباشت مسائل و مشکلات در یک وضعیت خاصی به سر می‌برند و شهر اراک یکی از این شهرها است و مدیریت و حل مسائل شهر اراک به علم و تخصص نیاز دارد.

منتخب ششمین دوره شورای شهر اراک اظهار کرد: معتقدم که شوراها متناسب با انتظاراتی که مردم از آنها دارند اختیارات ندارند. خوشبختانه ۲ قانون در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، یکی قانون جامع مدیریت شهری و دیگری قانون درآمدهای پایدار شهری است که تصویب این ۲ طرح، انقلابی در مدیریت شهری کشور ایجاد می‌کند و اختیارات خوب و بودجه خوبی را در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد تا به تکالیف خود بهتر عمل کند اما به هر حال تا زمانی که این قانون تصویب شود ما باید به شرایط فعلی کار را جلو ببریم.

وی گفت: انتظار ما این است که در مدیریت شهری مسئولان ارشد استان و نهادها طبق قانون به شورای شهر و نظرات و مصوبات آنها احترام بگذارند چرا که طبق قانون مصوبات شورای شهر لازم الرعایه هستند و اگر مسئول استان یا شورای شهر هم افزایی داشته باشند و شورای شهر را جزو از بدنه شهر بدانند قطعاً در پیشبرد حل مشکلات شهر و شهروندان پیش می‌رویم.

خسروانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تصمیم شورای ششم شهر اراک در مورد شهردار آینده، گفت: اعضای دور ششم شورای شهر اراک به نتیجه نهایی برای انتخاب شهردار نرسیده‌اند و همین جا اعلام می‌دارم هیچ کس به ما برای توصیه شهردار زنگ نزند زیرا در انتخاب شهردار هیچ توصیه‌ای را نمی‌پذیریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار