کد خبر: ۶۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
یزدـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۲۰ روستای استان یزد با بحران آب شرب مواجه هستند و آبرسانی به آنها به صورت سیار انجام می‌شود.

به گزارش آرانیوز:علی اصغر ریاضتی روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال آبی گذشته اظهار داشت: میانگین بارش در سال آبی در استان یزد ۷۴ میلیمتر است که این میزان در سال آبی گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش در سال آبی در سطح کشور ۲۴۰ میلیمتر است، افزود: تفاوت بارش‌ها نشان از میزان خشکسالی یزد دارد و باید تلاش کنیم از این شرایط بحرانی با کمترین تنش عبور کنیم.

ریاضتی ادامه داد: در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته میزان مصرف آب افزایش ۲۰ درصدی داشته و این در حالی است که پیش‌بینی‌های آبفا هر سال حدود سه درصد افزایش مصرف است.

مدیرعامل آبفای استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه اکنون رقم رشد مصرف به ۱۲ درصد رسیده و اگر همین شرایط حفظ شود، می توانیم با بحران و تنش کمتری از تابستان امسال عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان یزد در بخش شهری و روستایی، ۱۳ هزار متر شبکه انتقال آب داریم، اظهار داشت: این میزان شبکه آبرسانی با شبکه آبرسانی بسیاری از استانهای بزرگ برابری می کند.

ریاضتی ادامه داد: هر متر ایجاد شبکه آبرسانی در شهر بالغ بر یک میلیون تومان و در روستاها بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد شبکه فاضلاب شهر یزد اظهار داشت: مطالعات شبکه فاضلاب شهر یزد از سال ۷۴ آغاز شده و اکنون بعد از ۲۶ سال از پیشرفت ۲۴ درصدی برخوردار است.

ریاضتی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ هزار انشعاب فاضلاب در شهر یزد متصل است و با توجه به تفاهمنامه امضا شده برای اجرای این شبکه، امیدواریم ظرف چهار سال آینده بتوانیم این خط را به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسانیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد وضعیت بحرانی آب شرب در برخی روستاهای استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ روستای استان یزد با بحران آب مواجه هستند که به این روستاها آبرسانی سیار انجام می شود.

ریاضتی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصرف بالای کولرهای آبی در یزد نیز عنوان کرد: در استان یزد ۵۰۰ کولر آبی وجود دارد که ۴۵۰ مورد از این کولرها، بدون سایه بان هستند و با توجه به اینکه این کولرها سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می کنیم که این میزان معادل آبدهی ۱۰ حلقه چاه است، امیدواریم بتوانیم بحث ایجاد سایه بان برای کولرها به منظور استفاده از آب کمتر را نهادینه کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار