کد خبر: ۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
آمل- عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: طرح احیا و ساماندهی رودخانه هراز بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در حوزه ساماندهی کناره رودخانه در کشور است.

به گزارش آرانیوز:مجید روستا در بازدید از پروژه طرح توسعه گردشگری پارک ساحلی هراز، پیاده راه سازی هسته مرکزی، هم سان سازی سنگ فرش و اجرای سقف سنتی بازارقدیم افزود: شرکت بازآفرینی شهری کشور با توجه به پروژه‌های بازآفرینی در دست اجرای شهرداری آمل در مرحله اول مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهد.

به گفته روستا، طرح احیا و ساماندهی پروژه رودخانه هراز با در طول ۶ و نیم کیلومتر بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در حوزه ساماندهی کناره رودخانه در کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح با توجه به وسعت حجمش و هم در فضای متفاوت که تعریف شده تحولی برای شهرستان خواهد بود، عنوان کرد: ایجاد دریاچه شهری، فرصت‌های گردشگری و بازی‌ها و تفریحات آبی در حاشیه رودخانه کبیر هراز در آینده نه چندان دور تحولات عظیمی در حوزه توسعه فضاهای عمومی شهری، اقتصادی، تعاملات اجتماعی و توسعه سیمای شهری در شهر آمل را شاهد خواهیم بود.

ساماندهی رودخانه هراز بزرگترین طرح بازآفرینی شهری کشور است

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: آمل می‌تواند الگوی مناسبی برای تمامی شهرهای که صاحب اینچنین ظرفیت‌های اکولوژیک هستند، شود زیرا مدیریت شهری به این موضوع توجه کنند و با استفاده از ظرفیت کناره‌ها به هویت شهری، اقتصاد شهری و هم احیای در واقع محیط زیست شهری با رویکرد جدیدی در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید اینکه پروژه هراز با توجه به میزان طول و اینکه بخش عمده‌ای از این رودخانه در شهر آمل و هسته تاریخی و قدیمی این شهرستان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این پروژه هزینه منفعت است، که منافع اجتماعی و در واقع اقتصادی خیلی خوبی در آینده ایجاد خواهد کرد.

روستا ضمن اینکه از منظر بسته اقتصادی هم این پروژه با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند مورد توجه بخش خصوصی قرار بگیرد، اظهار کرد: این پروژه تنها یک پروژه در کنار یک رود نیست، بلکه یک پروژه شهری، هم پیوند با سایر کارکردهای شهری، کارکردهای اجتماعی همراه خواهد بود و در واقع مجموعه اقتصاد بازار را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بازار تنها ارائه خدمات و خرید مایحتاج روزانه مردم نیست، بلکه با تعریف این پروژه بازار علاوه بر نقش اقتصادی خود، تبدیل به فضای عمومی می‌شود، تعاملات اجتماعی بهتری شکل می‌گیرد، ضمن اینکه اساساً ما باید به این سمت برویم که شهر برای انسان و شهروند ساخته شود، نه برای ماشین، که این پروژه یکی از انسان محور ترین پروژه‌هایی بوده که در شهر آمل در حال انجام است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار