کد خبر: ۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌هایی درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صادر و در آن به فعال شدن کمیته‌های استانی هدایت تحصیلی از ۱۰ تیرماه تا زمان اتمام هدایت تحصیلی اشاره کرده است.

به گزارش آرانیوز، در اطلاعیه شماره ۷ به وضعیت شیوع بیماری کرونا اشاره‌ و تاکید شده است که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این باره از طریق شبکه شاد و سامانه همگام و پایگاه اطلاع رسانی ویژه هدایت تحصیلی ( ht.medu.ir ) انجام خواهد شد.

در ادامه آمده است که مهم ترین انتظارات از استان ها در فرایند اجرای هدایت تحصیلی به این. شرح است:


۱- فعال شدن کمیته هدایت تحصیلی استان / شهرستان / منطقه / ناحیه / مدرسه از تاریخ ۱۰ تیرماه تا پایان زمان هدایت تحصیلی دانش آموزان


۲- حضور فعال مدیران، معاونین و مشاوران مدارس متوسطه اول در واحدهای آموزشی (از زمان انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان تا پایان صدور فرم های هدایت تحصیلی ۶ و ۷)


٣- حضور فعال مدیران، معاونین، مشاوران، دانش آموزان و اولیاء در سامانه شاد و پورتال همگام جهت دریافت اخبار ، اطلاعیه ها، قوانین و بخشنامه های مربوط به هدایت تحصیلی


۴- حضور دائمی و فعال تمامی مشاوران هسته ها و مراکز مشاوره سراسر کشور جهت ارائه خدمات مشورتی در زمان انجام هدایت تحصیلی

همچنین تاکید شده است برای مدارس فاقد مشاور نیز تدابیر لازم جهت ارائه خدمات مشاوره ای و مشورتی تحصیلی دیده شود.


به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره ۸ هدایت تحصیلی به نحوه انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم به پورتال همگام از سوی مدیران اشاره شده است:

۱- مدیران مدارس پس از صدور کارنامه دانش آموزان پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی، ابتدا نمرات پایه نهم را در سامانه سیدا ثبت و نسبت به اجرای گزینه ارسال به سیستم دانا اقدام کنند.

۲- همانند سنوات قبل نسبت به ارسال نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم از سیستم دانا به همگام اقدام کنند. 

٣- مدیران مدارس پس از انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان از سیستم دانا به پورتال همگام، در پورتال همگام در ماژول هدایت تحصیلی دکمه تایید نمرات را ارسال کنند. چنانچه امکان انتقال نمرات بعضی از دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله انتقالی ، اتباع، تکرار پایه و... وجود نداشته باشد، ضرورت دارد مدیران مدارس، سریعا مشکل را از طریق فناوری منطقه حل کرده و سپس نسبت به انتقال نمرات دانش آموزان اقدام کنند.

۴- مدیران آموزش و پرورش مناطق پس از اطمینان از دریافت نمرات دانش آموزان تمامی مدارس منطقه، اقدام به تایید نهایی جهت محاسبه نمون برگ های هدایت تحصیلی کنند.

نکته مهم : در هر صورت تمامی فرایندهای فوق تا تاریخ ۱۲ تیر باید پایان پذیرد.


به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره ۹ هدایت تحصیلی نیز به نحوه انتقال نمرات دانش آموزان پایه نهم از سامانه سیدا به سامانه دانا اشاره شده و در آن آمده است که : همانطوری که مستحضرید برای ارائه سرویس هدایت تحصیلی، نمرات دانش آموز در پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم مورد نیاز است.

از آنجایی که سوابق تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سامانه سیدا ثبت شده است، ولی این سامانه فعلا سوابق تحصیلی پایه های قبلی دانش آموزان را ندارد، لذا عملا ارسال اطلاعات مورد نیاز از سامانه سیدا به سامانه همگام مطابق با سنوات گذشته امکان پذیر نیست.

ازین رو برای تجمیع اطلاعات سه ساله دوره متوسطه و ارسال آن به سامانه همگام، تمهیداتی در سامانه سیدا پیش بینی شده است که مدارس دوره متوسطه اول دارای پایه نهم، قادر باشند تا این سوابق را به سیستم ویندوزی ( دانا ) دوره متوسطه اول ارسال و در آن سیستم تجمیع کرده و از آن جا به سامانه همگام ارسال کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار