کد خبر: ۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق گفته آقای مولوی نماینده مردم آبادان تخلفات گسترده ای در مجموعه آبفای خوزستان صورت گرفته که دیوان محاسبات به آن ورود کرده و در صورت محرز شدن با مسئولان مربوطه برخورد خواهد شد.

عبدالجلال ایری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز سه‌شنبه (اول تیرماه) کمیسیون عمران گفت: بررسی درخواست تحقیق و تفحص آقای مولوی نماینده مردم آبادان از آب و فاضلاب خوزستان، اهواز و آبفای روستایی دستور کار اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که در دو بخش تخلفات مالی و فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسائل فنی و کارشناسی طی جلسات مختلفی میان آقای مولوی و مسئولان آبفای استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفته که منجر به نتیجه مطلوب نشد، از طرفی طبق گفته آقای مولوی تخلفات مالی گسترده‌ای در این مجموعه رخ داده است. از سوی دیگر مسئولان آب و فاضلاب استان علت تاخیر در اجرای پروژه‌ها را عدم تامین قطعات توسط شرکت پیمانکاری عنوان کردند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که مسئولان آبفای استانی هم به آن اذعان داشتند، دخالت‌های استانداری وقت و هزینه کرد منابع مالی پروژه با مصوبات شورای تامین استان در بخش‌های دیگر بوده که در حال حاضر توسط دیوان محاسبات در حال بررسی است تا مسئولان مربوطه در صورت محرز شدن تخلفات پاسخگو عملکرد خود باشند. رای گیری در خصوص انجام تحقیق و تفحص به جلسه آینده موکول شد.

 بروز مشکلات گسترده در پی دوگانگی مدیریت شهری در آبادان و منطقه آزاد اروند

ایری اضافه کرد: بررسی درخواست جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس برای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص تخلفات اراضی شهری در منطقه آزاد اروند دستور کار دیگر کمیسیون عمران بود.  با توجه به اینکه شهرداری منطقه آزاد اروند مستقل از شهر آبادان است، دوگانگی در مدیریت شهری معضلات بسیاری را برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این خصوص تخلف‌های مربوط به تغییر کاربری اراضی و عدم رعایت فرایند قانونی در تغییر کاربری ها است به عنوان مثال برخی افراد در منطقه آزاد اروند زمین با کاربری مسکونی خریداری کرده بودند در حالی که آن منطقه در شهرداری آبادان، جز مناطق فضای سبز بوده است.  از این رو دوگانگی در مدیریت شهری موجب شد تا آقای مختار نماینده مردم آبادان درخواست اعمال مانده 234 داشته باشد.

 وی گفت: درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس از ستاد مدیریت بحران دستور کار دیگر کمیسیون عمران بود که به دلیل عدم حضور رئیس سازمان مدیریت بحران، معاونان این مجموعه توضیحاتی در خصوص  مشکلات موجود به ویژه در خصوص تخریب شدن پلی در اثر وقوع سیلاب در این شهرستان ارائه کردند اما رای گیری در این مورد هم به دلیل کافی نبودن تعداد نمایندگان به جلسه آینده موکول شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی طرح اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها دستور کار پایانی کمیسیون عمران بود که نهایتا با 8 تبصره به اتمام رسیده و برای طی شدن مسیر قانونی، به هیئت رئیسه ارسال خواهد شد. در این جلسه به دلیل عدم حضور حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، معاونانشان در جلسه حضور پیدا کرده و توضیحاتی ارائه کردند که موجب گلایه اعضای کمیسیون عمران بود. /

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار