کد خبر: ۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند و آن را نشانه عظمت ایران دانستند.

به گزارش آرانیوز، مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند. در همین ارتباط، «برهم صالح» پیامی را خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران صادر کرد.

پیام تبریک «عبدالله عبدالله» / ‏‬خواهان تقویت روابط دو دولت و دو ملت هستیم

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان شامگاه شنبه در اطلاعیه‌ای پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این اطلاعیه آمده است: «پیروزی حجت‌السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. انتظار داریم با پیروزی آقای رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و هراس‌افکنی بیش از پیش گسترش یابد و تقویت گردد».
عبدالله عبدالله همچنین برای رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال کامیابی و موفقیت و برای مردم کشورمان سعادت و بهروزی آرزو کرد.
وی در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد: «افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستند که از روابط حسنه تاریخی برخوردارند».

پیام تبریک رئیس جمهور اقلیم کردستان عراق / ‏خواهان‬ تعمیق روابط با تهران هستیم

 

«نچیروان بارزانی» رئیس جمهور اقلیم کردستان عراق در پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

بارزانی در متن این پیام تأکید کرد که در دوره ریاست جمهوری رئیسی، روابط اقلیم کردستان عراق و ایران باید بر اساس حسن همجواری و منافع مشترک میان ملت‌ها عمیق‌تر گردد.

رئیس جمهوری اقلیم کردستان در پایان پیام تبریک خود، توسعه همکاری اربیل با بغداد و تهران را در مسیر تحقق امنیت و ثبات کشورها ضروری دانست.

پیام تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن / استواری گزینه مبارزه با پروژه صهیونیستی-امریکایی

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی را به ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: رئیس جمهور ابراهیم رئیسی من از جانب خود والاترین شادباش‌ها را به حضرتعالی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تقدیم می‌کنم، همچنین موفقیت برگزاری این انتخابات را هم به ملت ایران تبریک و تهنیت می گویم. موفقیت برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، یک پیروزی برای اصول انقلاب اسلامی و بیانگر استواری گزینه مبارزه با پروژه صهیونیستی آمریکایی است همچنین نشانگر تلاش برای ساخت ایرانی قدرتمند و مقتدر به رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای است که ما هم خواهان رفع آن از دوش این ملت مسلمان هستیم.

مشاط در پایان این پیام تاکید کرد: ما در پی توسعه روابط بین جمهوری یمن و جمهوری اسلامی ایران در برهه پیش رو و در تمامی سطوح هستیم.

پیام تبریک رئیس جمهور کوبا

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

پیام تبریک امیر قطر / ابراز امیدواری درباره تقویت روز افزون روابط

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

امیر قطر در پیام تبریک خود به ابراهیم رئیسی ضمن آرزوی توفیق برای ایشان، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور شاهد توسعه و شکوفایی روز افزون باشد.

پیام تبریک امیر کویت / آرزوی ترقی و شکوفایی برای جمهوری اسلامی ایران

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

امیر کویت ضمن ابلاغ تبریکات صمیمانه به سید ابراهیم رئیسی به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی و عافیت کرد و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی ترقی و شکوفایی کرد.

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین: ملت ایران بر توطئه‌های بین المللی نظام مند پیروز شدند

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما در وهله نخست برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران و خلق صحنه‌ای حماسی و کم نظیر در بحبوحه چالش کرونا را به ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه‌ای دام ظله العالی و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه تاکید کرد: ملت ایران با اعتماد و ایمان کامل تصمیم خود را گرفته و رئیس جمهور آینده خود را با اراده‌ای آزاد برای چهار سال آینده انتخاب کردند و بر توطئه‌های بین المللی نظام‌مند علیه جمهوری اسلامی ایران برای ناکام گذاشتن انتخابات دموکراتیک، پیروز شدند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین به جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که او را در این مسئولیت بزرگ موفق بدارد و باشد که خیر و سعادت سرتاسر جمهوری اسلامی، همسایه عزیز، را فراگیرد و خداوند این کشور را بر همه دشمنان و کسانی که در کمین آن نشسته‌اند، پیروز بدارد.

گفتگوی تلفنی الکاظمی با ابراهیم رئیسی / دعوت از الکاظمی برای سفر به تهران

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

 

الکاظمی در این گفت‌وگوی تلفنی خواستار تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و امنیتی و مبارزه با تروریسم شد.

از سوی دیگر ابراهیم رئیسی ضمن تقدیر و تشکر از الکاظمی و اشاره به روابط میان دو کشور، از نخست وزیر عراق دعوت کرد تا در اولین فرصت به تهران سفر کند.

بر اساس این گزارش، الکاظمی پیش از این نیز در پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

پیام تبریک جنبش جهاد اسلامی فلسطین / حمایت ایران از موضوع فلسطین ادامه خواهد داشت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نمونه موفق دموکراسی دانست.

در این بیانیه آمده است: «جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مردم ایران و رهبر عالی انقلاب اسلامی سید علی خامنه‌ای پایان انتخابات و موفقیت‌آمیز بودن یک تجربه دموکراسی در کشوری که به علت سیاست‌ها و مواضع ثابت خود با تهدیدات بزرگی مواجه است را تبریک می‌گوید.

در این بیانیه ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی آمده است که جهاد اسلامی اطمینان دارد که حمایت ایران از موضوع فلسطین ادامه خواهد داشت و سیاست ایران در قبال رنج مردم فلسطین و حمایت از حقوقشان ثابت است.

جهاد اسلامی تأکید کرد که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی‌اش به تعهد خود برای التزام به دموکراسی پایبند بوده و این در حالی است که جمهوری اسلامی در سایه تهدیدات و محاصره به سر می‌برد.

پیام تبریک هیثم بن طارق سلطان عمان

هیثم بن طارق سلطان عمان نیز در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی اش در اانتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان / فرصت‌های فراوان برای گسترش روابط

رئیس جمهوری آذربایجان انتخاب سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت و روابط دو کشور را راهبردی خواند و افزود: فرصت‌های فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای پیش روی دو کشور قرار دارد.

سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان / ‏ تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت و اعلام کرد: ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است. امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود.

پیام تبریک محمد بن راشد ال مکتوم نایب رئیس امارات / ‏آرزوی‬ ادامه روابط دوجانبه

محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس امارات، نخست وزیر، وزیر دفاع و حاکم دبی، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

وی اعلام کرد: به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک عرض می‌کنیم.

نایب رئیس امارات ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور امارت و ایران شاهد توسعه و شکوفایی روز افزون شود.

پیام تبریک اردوغان / ‏بزودی‬ به تهران سفر خواهم کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با ازسال پیامی به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی رئیس جمهور منتخب مردم ایران را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: رئیس جمهور منتخب ملت ایران، انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برآمده از انتخابات روز گذشته را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم که نتایج انتخابات، منشأ خیر و برکت برای مردم کشور دوست و برادر ایران باشد. با اعتقاد بر اینکه، در دوره ریاست جمهوری شما سطح همکاری‌ها میان دو کشور افزایش خواهد یافت، بنای همکاری‌های آتی اعلام آمادگی می‌نمایم.

پس از دوران کرونا به منظور شرکت در نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، به تهران سفر خواهم کرد.

در سمت جدید، برای شما آرزوی موفقیت داشته و امیدوارم که همکاری‌های میان دو کشور در دوران تصدی شدی در تمامی سطوح افزایش یابد. همچنین برای مردم دوست و برادر ایران، آروزی رفاه و سعادت دارم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه / ‏مراتب‬ تبریک من را پذیرا باشید

سفارت روسیه در تهران به اسپوتنیک اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است.

بر اساس این گزارش، در پیام پوتین خطاب به رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران آمده است: مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

در این پیام همچنین آمده است: شما می‌دانید که روابط کشورهای ما همواره و به طور سنتی مبتنی بر حسن همجواری بوده است. امیدوارم که فعالیت شما در پست عالی کنونی به توسعه روزافزون همکاری‌های دوجانبه کمک کند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این پیام آورده است: ما خواستار تعامل مشارکتی در امور بین الملل هستیم و امیدواریم که فعالیت شما در این عرصه به این مسأله کمک کند. بدون شک چنین چیزی منافع ملت‌های ایران و روسیه را تأمین خواهد کرد و موجب ثبات منطقه‌ای می‌شود.

پیام تهنیت و تبریک برهم صالح رئیس جمهور عراق

بر اساس این گزارش، صالح در پیام خود خطاب به رئیسی آورده است: پیروزی شما در جریان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان / ‏ایران‬ عظمت خود را در انتخابات نشان داد

از سوی دیگر، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پیامی را خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر کرده است. او در این پیام آورده است: ایران همانطور که پیشتر عظمت و بزرگی خود در ایستادگی در برابر تحریم‌ها را نشان داده بود، اکنون نیز عظمت خود در برگزاری انتخابات را نشان داد.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق / ‏تبریک‬ به رهبری، دولت و ملت ایران

در همین حال، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوئیم.

 

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

توئیت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان / ‏سلام‬ علی ابراهیم

دبیرکل حزب الله لبنان در این توئیت ضمن انتشار تصویری از دیدار پیشین خود با سید ابراهیم رئیسی، نوشته است: سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و تبریک به رئیسی

از سوی دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز با صدور پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

تبریک گرم بشار اسد رئیس جمهور سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز با صدور پیامی خطاب به «سید ابراهیم رئیسی» پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

پیام جنبش حماس / ‏تبریک‬ خالصانه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی

افزون بر این، جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز که اسماعیل هنیه ریاست دفتر سیاسی آن را بر عهده دارد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری که طی آن ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند، خالصانه خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

در این بیانیه عنوان شده است: جنبش حماس ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی ملت ایران، برای ایشان موفقیت و سربلندی در این سمت و خدمت به جمهوری اسلامی ایران، برآورده کردن خواسته‌های ملت اعم از توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رفاه و ادامه مواضع ارزشمند ایران در زمینه همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان از درگاه خداوند منان را خواستاریم.

پیام جنبش جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان / ‏ پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در حساب توئیتری خود نوشت: «پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم.»

وی در ادامه پیام خود افزود: مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار