کد خبر: ۶۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
یزدـ رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یزد با اشاره به اختلالی که در دقایق اولیه آغاز انتخابات در برخی شعب رای ایجاد شد، گفت: اختلال اینترنتی دقایقی بیشتر طول نکشید و به سرعت رفع شد.

به گزارش آرانیوز،محمدحسین زارع ظهر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: زیرساخت‌های مخابراتی استان یزد مطلوب است و تمام شعب اخذ رأی به صورت آنلاین به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم از مدت‌ها پیش اندیشیده شده و تجهیزات به روزرسانی شده است، افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز از مدتی پیش در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری یزد در مورد آموزش افراد نیز بیان کرد: در هر شعبه اخذ رأی دو نفر آموزش دیده اند که ثبت و احراز هویت رأی دهندگان را انجام می‌دهند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری یزد با اشاره به مشکل پیش آمده برای احراز هویت رأی دهندگان اظهار داشت: در ۳۰ دقیقه اولیه رأی گیری اتصال سیستم کشوری قطع شد و به همین دلیل سبب اختلال در رأی گیری شد که اکنون این مشکل رفع شده است.

زارع، احراز سن قانونی، فوتی نبودن شناسنامه و رأی ندادن فرد در مکانی دیگر را از کارکردهای سیستم احراز هویت اعلام کرد و گفت: افراد با انتخاب حوزه انتخابیه می‌توانند با مشاهده فهرست نامزدها، کد چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نامزدان شورای شهر و روستا را مشاهد کنند و نزدیکترین شعبه اخذ رأی را برای شرکت در انتخابات در محدوده سکونت خود انتخاب کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار