کد خبر: ۶۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اعتقاد و باور به انقلاب ملاک تعیین مدیران است، گفت: حضور حداکثری پای صندوق های رأی یک اصل است.

به گزارش آرانیوز:آیت الله رسول فلاحتی عصر سه شنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نامه ۴۵ امیر مؤمنان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، اظهار کرد: کسی که در عرصه‌های اجتماعی فعالیت دارد باید سختی‌ها را تحمل و برای برون رفت از آن جهادی عمل کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیریت دینی بر اساس تکلیف است، تصریح کرد: در مدیریت دینی می‌خواهیم دنیا را به تناسب آخرت بسازیم و بر این اساس اگر تکلیف محور باشیم به موفقیت دست می‌یابیم.

آیت الله فلاحتی، حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را یک اصل دانست و بیان کرد: تاکنون گزارش‌های خوبی در راستای حضور مردم در انتخابات ارائه شده است.

وی در ادامه احاطه و اشراف نمایندگان مردم نسبت به قانون اساسی و بعضی از کمیسیون‌های مجلس را مهم عنوان کرد و گفت: شوراها جز قوانین بوده اما درباره زیرساخت‌های آن کاری انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، اضافه کرد: اگر کسی در حکومت دینی با امواج مردمی بخواهد همه امور را سیاه نمایی کند، به لحاظ نگاه سیاسی اجتماعی ضعف دارد.

آیت الله فلاحتی، شوراها را یک پدیده اجتماعی برشمرد و یادآور شد: مجلس نخستین محل تصمیم گیری برای شوراها محسوب می‌شود و نمایندگان مجلس با رعایت خطوط قرمز باید آن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تصمیم‌های استانی باید در کنار همدیگر باشند، اظهار کرد: مجلس عصاره ملت است و بر این اساس باید در اجرای پروژه‌ها نظارت داشته باشند.

امام جمعه رشت به ملاک تعیین مدیران در امور اجرایی اشاره کرد و افزود: کسی که در عرصه مدیریتی به کار گرفته می‌شود باید انقلاب را باور داشته باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه باور داشتن مقام معظم رهبری اصل مهم در ملاک تعیین مدیران است، بیان کرد: در نظام دینی زندگی می‌کنیم و مسئولان باید بدانند رهبر معظم انقلاب خط قرمز است.

وی، باور داشتن مردم را سومین اصل در تعیین مدیران دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید قاطعانه و هوشمندانه عمل کنند ضمن اینکه نظارت بر شوراها به عهده مجلس است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار