کد خبر: ۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
گرگان- نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان برنامه ها و چشم اندازهای توسعه شهر را تشریح کرد.

به گزارش آرانیوز:سه روز تا برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده است و در این مدت مردم فرصت دارند تا با برنامه های نامزدها آشنا شوند.

«سید محمد مرتضوی» رئیس فعلی شورای اسلامی شهر گرگان هم یکی از این نامزدها است که اقدامات خوبی در شورای پنجم انجام داده و برنامه های خوبی هم برای شهر گرگان در شورای ششم در نظر گرفته است. لذا برای آگاهی از اقدامات و برنامه های وی، با این نامزد انتخاباتی به گفتگو نشستیم که در ذیل خواهد آمد:

* در دوره فعلی شورای شهر گرگان تغییر نگرشی اتفاق افتاد که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت؟ دلیل آن چه بود؟

در دوره پنجم تغییر نگرش و رویکرد نسبت به شهر اتفاق افتاد و با توجه و تمرکز بیشتری به هویت و تاریخ شهر که در معرض فراموشی بود، توجه کردیم. در احیای بافت تاریخی ورود کرده و هم اکنون شاهد حضور فعالان و سرمایه‌گذاران در بافت هستیم.

می‌توانیم امیدوار باشیم که در دوران پسا کرونا بافت گردشگری گرگان یکی از مقاصد گردشگری در سطح کشور و حتی جهان شود.

قبل از ورود آینده به شورای شهر و شهرداری نشاط و شور و شوقی در بافت تاریخی وجود نداشت ولی با احیای خانه های تاریخی همچون رضا قلی نژاد، شفیعی ها، باقری ها و غیره علاوه بر نشاط اجتماعی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری باشیم.

گام های قوی برای توسعه بیشتر گرگان/توزیع عادلانه خدمات لازم است

* اقدام دیگر، توجه به سرمایه گذاری بود که فکر می کنم اولین قدم هم از سوی شما رقم خورد؟

رویکرد مهم دیگر توجه به بحث سرمایه‌گذاری است، در واقع هدف ما این است که منابعی که متعلق به مردم است را حفظ کرده و بر ثروت مردم شهر بیفزاییم که این امر با حضور سرمایه گذاران بومی و فرا استانی در سطح ملی صورت می‌گیرد.

این حرکت را در پروژه های مهمی هم چون بازار موزه هفت شهر، بخشی هایی از شهربازی (هتل و شهربازی سرپوشیده) شاهد بودیم و در تله کابین هم در حال رایزنی و مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم که قدم‌های خوبی برداشته شده است.

توسعه سرمایه‌گذاری در شهر گرگان می‌تواند منجر به این شود که در سال‌های آتی رشد قابل توجهی را در بودجه شاهد باشیم تا به تدریج اقدامات بزرگ عمرانی در سطح شهر به سرانجام برسد که این امر با استفاده از سرمایه دیگران و نه سرمایه مردم شهر ممکن است.

* برنامه ای برای توسعه سرانه ها از جمله فضای سبز دارید؟

در توسعه سرانه ها علی الخصوص فضای سبز موفقیت و دستاوردهای خوبی در شورای فعلی داشتیم که نمونه آن پارک چهار هکتاری است که در شورای پنجم مصوب شد و توانستیم از ظرفیت احکام بودجه ۱۴۰۰ استفاده کرده و بدون نیاز به تصویب در هیئت دولت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شرایط تحقق پارک چهار هکتاری را فراهم کنیم.

امیدواریم پارک چهار هکتاری که بهترین پارک شهری گرگان خواهد بود بهترین پارک با در نظر گرفتن جاذبه های گردشگری و استفاده حداکثری از فضا به بهره‌برداری برسد.

گام های قوی برای توسعه بیشتر گرگان/توزیع عادلانه خدمات لازم است

ما به توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمامی محلات معتقد هستیم و حمایت از محلات کم برخوردار برای کاهش آسیب ها و نارسایی ها در برنامه های ما وجود دارد.

همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، کودکان کار و غیره در شورای آتی توجه بیشتر خواهد شد.

* با توجه به قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری، آیا برنامه ها برای حمایت از این تیم ادامه دارد؟

قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری دستاورد بزرگ اجتماعی بود و موجبات شور و شعف و شادی را در بین مردم ایجاد کرد که امیدواریم موفقیت در سطح کشور و آسیا ادامه یابد و با تمام توان از این تیم و سایر رشته های ورزشی حمایت خواهیم کرد.

امیدواریم گرگان را در شورای ششم شهری با مشارکت پذیری بیشتر شاهد باشیم و بدون تردید با افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم می توانیم گام های محکمی در راه بهبود شرایط کیفی و سکونتگاهی و زندگی مردم برداریم و به آینده درخشان گرگان امیدوار باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار