کد خبر: ۶۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
قم- داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی قم گفت: حرکت استان‌ها با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و منابع طبیعی به سمت تمرکز زدایی و توجه به سمت مزیت نسبی هر منطقه ضروری است.

به گزارش آرانیوز:عبدالناصر همتی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان قم با اشاره به نبود راهبرد اقتصادی در توسعه استان‌های کشور گفت: استان‌ها با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و منابع طبیعی باید به سمت تمرکز زدایی و توجه به سمت مزیت نسبی هر منطقه حرکت کنند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حاشیه رفتن استان‌ها در اداره کشور را از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و افزود: روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شده‌اند و به تدریج به شهرهای بزرگ منتقل می‌شوند که به گسترش حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت تصمیمات اقتصادی بر اولویت تصمیمات سیاسی در دولت وی غلبه دارد تصریح کرد: نداشتن نگاه اقتصادی، نگاه امنیتی غالب به استان‌ها و تمرکز گرایی از موانع اصلی توسعه استان‌های کشور دانست

عبدالناصر همتی از مشورت و جلسه با نخبگان استان‌ها هر ۳ ماه یک‌بار در دولت خود خبر داد و گفت: استان‌های کشور ظرفیت‌های بی بدیلی برای پیشرفت و توسعه دارند فقط باید موانع آن را رفع کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمایش سرزمینی در هر استان، و توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها برای توسعه را ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت من پیگیری جذب گردشگر در استان‌ها برای توسعه و افزایش درآمدهای مردم بومی و قرار گرفتن نظام بانکی در اختیار بوم گردی است.

وی تصمیم‌گیری در داخل استان‌ها برای رشد و پیشرفت اقتصادی استان‌ها را ضروری دانست: و تصریح کرد: رشد اقتصادی ۱۰ ساله کشور ۵ درصد بوده که توانمند سازی و رفع بیکاری از مناطق روستایی از برنامه‌های اصلی من برای رشد و توسعه مناطق روستایی است.

عبدالناصر همتی از توزیع ناعادلانه یارانه‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: برای جبران کاهش قدرت خرید مردم باید دستمزدها افزایش یابد که در دولت وی از طریق افزایش حقوق‌ها و اعطای کارت‌های خرید اعتباری این موضوع دنبال خواهد شد.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قدرت خرید مردم را در سال سیصد دلار عنوان کرد و افزود: امروز برای رسیدن به این قدرت خرید حداقل حقوق‌ها با توجه به تورم امروز باید به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

وی در خصوص مشکلات کشاورزان و روستاییان نیز گفت: برنامه عملیاتی گسترده‌ای برای کشاورزی استان‌ها در کنار سامان دهی مشکلات در زمینه تهیه بذر، کود، سم کشاورزان روش خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به جای روش قیمت تضمینی محصولات کشاورزی جایگزین خواهم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار