کد خبر: ۶۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
قزوین- رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس نیازمند نیروهای متعهد برای حفظ سلامت جامعه است و در همین راستا سالانه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جدید به کادر اورژانس در کل کشور اضافه می‌شوند.

به گزارش آرانیوز:پیر حسین کولیوند در آئین افتتاح پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: به طور کلی اورژانس کشور در سال ۵۴ ذیل تخریب سقف فرودگاه مهرآباد افتتاح شد و کشور ما چهارمین کشور در جهان در راستای شرایط اورژانسی بود که با ۷۰ پایگاه در کشور پرورش پیدا کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اذعان کرد: با توجه به فراز و نشیب‌های موجود اورژانس کشور در سال ۹۵ به یک سازمان تبدیل شد و شکل عملیاتی و تازه به خود گرفت و توانست همتراز با سایر کشورها عمل کند.

وی گفت: در سال ۹۵ تعداد آمبولانس‌های کل کشور ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه بود که بعد از گذشت ۵ سال به ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه ارتقا یافته‌است، از سوی دیگر تعداد بالگردهای ما در گذشته سه بالگرد فعال بود و هم‌اکنون ۴۸ بالگرد فعال در حال فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه اورژانس در حیطه عملیاتی و کادر پرواز اقدامات ارزشمندی انجام داده است ابراز کرد: در سال ۹۵ میزان نفرات استخدامی برای اورژانس ۳ هزار نفر بود که به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ارتقا یافت و با توجه به اینکه اورژانس نیازمند نیروهای متعهد برای حفظ سلامت مردم جامعه است و کادر اورژانس جبهه‌داران سلامت هستند سالانه هزار و ۵۰۰ نفر به کادر اورژانس اضافه می‌شوند.

وی گفت: از دیگر اقدامات اثرگذار اورژانس آموزش نکات مرتبط با ایمنی و سلامت در سطح مدارس و مساجد بود که به کاهش ۶۵ درصدی حوادث در چهار شنبه آخر سال منجر شد از سوی دیگر با اقدامات مؤثر اورژانس ۶۵ درصد از مشکلات حمل مادران باردار به بیمارستان و سلامت آنها برطرف شد.

کولیوند با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴ مورد پیوند در کمترین زمان انجام شده‌است تصریح کرد: اقدامات خوب جاده‌ای و حضور به موقع در صحنه حوادث از دیگر فعالیت‌های مهم اورژانس در این سال‌ها بود و از سوی دیگر در این راستا انتقال موارد اهدایی با کمترین زمان و بهترین امکانات انجام شد.

این مسئول با اشاره به اهدا موتور آمبولانس به استان قزوین برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد عنوان داد: با حمایت دولت و مجلس نیاز ما به اتوبوس آمبولانس برای موارد ضروری تصادفات جاده‌ای در راستای تولیدات داخلی برطرف شد و حضور کارشناسان ما در شرکت ایران خودرو باعث تولید ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مشابه نمونه خارجی و با قیمت مناسب شد که به زودی ۱۰۰ اتوبوس آمبولانس دیگر بنا به نیاز خود دریافت خواهد کرد که سهم استان قزوین محفوظ است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ما دارای نرم افزار پیشرفته‌ای هستیم که دارای بانک اطلاعاتی جامع آماری و مسائل مرتبط با سلامت مردم است و در موارد بحرانی می‌تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند چنانکه در زمان بروز سیل توانست بسیاری از افراد را از محاصره سیل نجات داده و در موارد دیگر سبب عدم بروز بیماری واگیر دار پس از سیل شد.
رئیس سازمان اورژانس کل کشور با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی به موقع به ۲۳ هزار مورد سکته مغزی انجام گرفته است مطرح کرد: با توجه به حساس و حاد بودن وضعیت سکته‌های قلبی و مغزی که شرایط حیاتی بیمار در گرو ساعت‌های به خصوصی است ما با تولید دستگاه نوار قلبی که در موتور آمبولانس وجود دارد در لحظه شرایط بیمار را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی ضمن یادآوری این موضوع که کلیه خدمات اورژانس رایگان بوده و عدالت در خدمت‌رسانی لحاظ می‌شود تشریح کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس ما در حال نبرد با دشمن فیزیکی بودیم اما شرایط کرونا شرایط خاصی بود که ما را با دشمن غیر قابل لمس مواجه کرد، در حالی که در ابتدا شیوع ویروس کرونا ما با مشکلاتی نظیر کمبود اقلام بهداشتی مواجه بودیم استان قزوین در مدت‌زمان کمتر از دوماه خوش درخشید و توانست در این راستا اقدامات مؤثری انجام دهد.

کولیوند گفت: عملکرد استان قزوین در مواجهه با مویید ۱۹ بسیار درخشان بوده و در عین حال تولید واکسن در کشور، افزایش دستگاه اکسیژن، س‌تی اسکن و شوک الکتریکی به بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات مهمی بود که در این ایام انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس بانوان در مواقع حساس و نیاز به جذب نیروی زن برای خدمات اورژانسی عنوان کرد: از استان قزوین می‌خواهیم پایگاه‌های اورژانسی مورد نیاز خود را به مرحله اجرا برساند تا ما نیز بتوانیم در راستای تأمین امکانات و تجهیزات بیمارستان، اهدای آمبولانس و بالگرد ایرباس برای خدمت به مردم گام‌های مؤثری برداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار