کد خبر: ۶۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
قزوین-رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از خدماتی که توسط استان قزوین برای اولین بار در سطح کشور در موج چهارم کرونا اجرا شد ارائه خدمات درمانی در منزل بود که به صورت رایگان ارائه شد.

به گزارش آرانیوز:پیمان نامدار در آئین افتتاح پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ارائه خدمات گسترده بهداشت با کیفیت عالی در راستای پیشگیری، درمان و توانبخشی، دسترسی اقشار و عموم مردم به خدمات بهداشتی باکیفیت پزشکی یکی از اصلی ترین اهداف عدالت توسعه و سلامت پایدار در جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: یکی از اهم فعالیت‌های نظام سلامت جهت پوشش همگانی در حوزه سلامت ارائه خدمات باکیفیت اورژانس پیش بیمارستانی ۲۴ ساعته، رایگان و همگانی برای رسیدن به عدالت سلامت و پزشکی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین شعارهای ما در حوزه سلامت ارائه خدمات درمانی یکسال به تمام نقاط استان از جمله نقاط محروم و کم‌برخوردار است.

این مسئول ابراز کرد: انتقال اورژانس هوایی به مرکز استان برای ارائه خدمات پزشکی به تمام نقاط استان، تأسیس ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در استان با دبیری مرکز عملیات ستاد بحران در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۱۵ برای ارائه خدمات مشاوره‌ای با همکاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان علاقه مند به ارائه خدمات مشاوره‌ای سلامت با ارجاع ۸ هزار مورد از فعالیت‌های مهم ما در حوزه بهداشت و سلامت از اقدامات مهم استان قزوین در سال‌های اخیر بود.

وی با اشاره به اینکه اولین بیمارستان صحرایی بعد از زلزله کرمانشاه بیمارستان صحرایی استان قزوین بود گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اگرچه از نگاه برخی سبب دامن زدن به نگرانی‌های مردم بود اما این بیمارستان با ارائه چهار نوع خدمات ویژه و تیم تخصصی و تجهیزات کامل همراه شد و هم‌اکنون نیز در هر زمانی که به این بیمارستان نیاز باشد ظرف کم‌تر از ۲۴ ساعت این بیمارستان برپا می‌شود.

نامدار تصریح کرد: ۶ ماه قبل از کویید ۱۹ طرحی در راستا ارائه خدمات بین بیمارستانی با تجمع امبولانس‌های تمام بیمارستان‌های استان با ۱۲ نفر نیرو ثابت و ۴ نیرو همراه آمبولانس انجام شد که این فرایند در کاهش ۲ میلیارد هزینه بیمارستان‌ها به صورت سالانه اثرگذار بود.

وی بیان کرد: در موج چهارم بیماری کرونا بیمارستان صحرایی با سیستم کامل یک بیمارستان، نیروهای متخصص و داروخانه مجزا توانست بالغ بر ۲ هزار تخت از بیماران بستری موقعت ما را پوشش دهد.

این مسئول ابراز کرد: از دیگر خدماتی که توسط استان قزوین برای اولین بار در سطح کشور در موج چهارم کرونا اجرا شد ارائه خدمات درمانی در منزل بود که این تیم تشخیصی و در مانی از اول فروردین ماه به صورت رایگان برای کمک به بیماران کرونایی در ذیل شماره ۱۱۵ شکل گرفت و در راستا این طرح ۳ هزار مورد بیمار در منزل درمان شدند که طبق مصوبات این طرح به زودی در سطح کشور نیز با تعرفه دولتی و خدماتی مشابه بیمارستان اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وجود ۶۱ هزار مورد فوریت پزشکی زمینی و رشد ۴۰ درصدی آن عنوان کرد: حضور تیم اورژانس به عنوان مسئولین واکسیناسیون در پایگاه‌ها، اهدا ۸۰ تخت به بیمارستان‌های آبیک و بیمارستان رحیمیان، افزایش دو برابری تخت‌های آی سی یو در بیمارستان، تخصیص ۸۰ میلیارد تجهیرات و امکانات به بیمارستان‌ها و اورژانس‌های بین بیمارستانی، اضافه شدن دستگاه سی تی اسکن و رادیو تراپی به بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات مهم استان قزوین در حوزه پزشکی است.

نامدار با اشاره به ساخت بیمارستان‌های الحاقی و افتتاح بیمارستان دیالیز در تاکستان بیان کرد: استان قزوین با توجه به اینکه تنها یک و نیم درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما در راستا تخصیص منابع با وجود بزرگترین شرکت‌های بهداشتی و آرایشی، قطب شویند کشور، ۲۰ شهرک صنعتی فعال، دارا بودن بزرگترین شهر صنعتی کشور، ظرفیت ۷۵ درصدی محصولات بهداشتی، دارا بودن شرکت‌های دارویی، اهدا ۴۰۰ لیتر الکل ضدعفونی‌کننده به استان تهران در اوایل کرونا و ظرفیت‌های متعددی دیگر هنوز در بحث منابع مدیریت بحران دچار عقب‌ماندگی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در صورت بروز مشکل و موارد بحرانی استان قزوین در ارائه خدمات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نقش مهمی دارد اما متأسفانه منابع و اعتبار کافی برای این مسائل دریافت نمی‌کند.

این مسئول در پایان با اشاره به جذب ۹۰ نیرو اورژانس در استان گفت: نیاز ما در استان به موتور اورژانس، بالگرد و آمبولانس در استان باید جدی گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار