کد خبر: ۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
زاهدان - بزرگان طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان بر حفظ وحدت اسلامی و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه، به منظور اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استقرار دولتی قوی تاکید کردند.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها؛ این روزها در آستانه تصمیمی بزرگ برای کشورمان قرار داریم و امروز بیش از هر زمان دیگری دشمنان در تلاشند تا با ترویج بی تفاوتی و بی اثر خواندن رأی اقشار مختلف مردم و اهل سنت آنها را از آمدن به پای صندوق‌های رأی منصرف کنند، اما مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با حضور خود در صحنه و با حفظ وحدت و همگرایی ملی دشمنان را شکست خواهند داد.

اما همیشه برایم سوال بوده که چرا دشمنان اسلام، این همه سرمایه گذاری می‌کنند و مدام تلاش می‌کنند مسلمانان جهان را درگیر مسائل ایدئولوژیکی کنند و با بکارگیری ترفندهای شیطانی، وحدت و همبستگی آنها را نشانه رفته و با ایجاد اختلاف و جنگ‌های متعدد نیابتی در منطقه به اهداف راهبردی خود نائل شوند.

از همین رو توئیت چند روز پیش یکی از معاندین فراری و جوابیه یکی از فرهنگیان ساکن در استانی سنی نشین برایم جالب بود، فردی فراری که سالهاست در خارج از کشور به سر می‌برد نوشته بود، «اهل سنت ایران نباید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، چون دولت ایران حقوق آن‌چنانی برای آنها قائل نشده و مردم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در وضعیت خوبی قرار ندارند»، در جواب توئیت معاند فراری، این معلم جمله بسیار وزین و دلنشین نوشته بود، «مگر جماعت اهل سنت ساکن ایران نیستند، به کوری چشم تو، ما رأی خواهیم داد چون خاک ایران و پرچمش دوست داشتنی است، و ایران مادر ماست»، او در ادامه نوشته بود «یک ایرانی تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های غربی و عبری قرار نخواهد گرفت و به کوری چشمتان در انتخابات شرکت خواهد کرد.»

مشارکت عامل رشد و توسعه/ لزوم حضور حماسی شیعه و سنی در انتخابات

انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت کشور تأثیر بسزایی دارد

ناصرسلیمانی، کارشناس اقوام و اهل سنت و پژوهشگر فرق و ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت امنیت و اقتصاد کشور تأثیر بسزایی دارد بنابراین شرکت در آن علاوه بر اینکه وظیفه شرعی محسوب می‌شود مهری است بر اینکه همه ما در کنار هم پای امنیت و ثبات کشور ایستاده‌ایم.

وی افزود: انتخابات امسال بنا بر دلایلی آشکار با انتخابات گذشته متفاوت است چرا که فقط برای تعیین رئیس جمهور نیست بلکه هر برگ رأی ما مشت محکمی است بر دهان معاندین نظام و صلوات و تبرکی است بر روح ملکوتی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که برای همه ایرانیان به دین خود عمل کرد و در راه امنیت مردم کشورش به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه این روزها در کشور ما گرانی و تورم بیداد می‌کند، تصریح کرد: این روزها در کشور برخی مشکلاتی که هرگز نمی‌توان کتمان کرد وجود دارد اما باید روی دیگر سکه را هم دید و کلاه خودمان را قاضی کنیم و بدانیم دلیل همه این مشکلات خود ما هستیم چرا که در جریان انتخابات گذشته دست به انتخابی غلط زده‌ایم.

این کارشناس اهل سنت انتخابات را مظهر خداباوری دانست و گفت: مردم با همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد با روحیه دین مداری برای جلب رضایت خدا و اولیای الهی شرکت در انتخابات را یکی از واجبات دینی قلمداد می‌کنند.

وی افزود: همچنین در ۸ سال گذشته مردم ما به رشد سیاسی لازم رسیده‌اند تا با توجه به برنامه و سوابق کاری کاندیداها فردی را از بین نامزدهای معرفی شده شورای نگهبان انتخاب و گزینش کنند و از این وضعیت موجود رهایی پیدا کنند.

مشارکت عامل رشد و توسعه/ لزوم حضور حماسی شیعه و سنی در انتخابات

رأی می‌دهیم تا تغییر را احساس کنیم

عبدالنبی کرد، یکی از سران و بزرگان طوایف سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نتیجه انتخاب افراد شایسته در انتخابات شوراها شهری توسعه یافته و مرز بین یک شهر آباد و ویران است.

وی افزود: ما با انتخاب افراد متخصص و توانمند می‌توانیم چهره شهرمان را دگرگون کنیم.

وی با بیان اینکه، انتخاب فرد اصلح و حضور در پای صندوق‌های رأی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تحقق خواسته‌های مردم و رفع نیازهای شهر و روستا از طریق انتخابات میسر می‌شود.

کرد، به تلاش دشمنان برای کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره و گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی یکی از ضرورت‌های سیاسی امروز کشور است.

وی تصریح کرد: کاندیدها باید وعده‌هایی به مردم بدهند که بتوانند عملی کنند و از عوام فریبی و دادن آدرس‌های غلط به مردم پرهیز کنند.

این ریش سفید و بزرگ طایفه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: عدالت خواهی و مبارزه با فساد با آمدن پای صندوق‌های رأی امکان پذیر می‌شود.

جمهوری اسلامی بهترین شرایط را برای حضور نخبگان در فعالیت‌های اجتماعی فراهم کرده است

سردار طایفه های میربلوچزهی، کرد و سهراب زهی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان باید با حضور خود در پای صندوق‌های رأی بستر را برای رشد و توسعه استان فراهم کنند.

سردار ولی محمد کرد افزود: لازم است، شهروندان با بررسی عملکرد کاندیدها کسانی که امروز دم از مبارزه با فساد، عدالت خواهی و حمایت از محرومان، می‌زنند را بهتر بشناسند و در روز انتخابات فردی اصلح و شایسته را برگزینند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط را برای حضور نخبگان در شوراها و فعالیت‌های اجتماعی فراهم کرده است و شهروندان می‌توانند آزادانه به هر کس که شایستگی دارد رأی دهند.

کرد با اشاره به اینکه، ما سران طوایف هم از انتخاب مردمان طایفه مان حمایت می‌کنیم، بیان کرد: تمامی کاندیداها می‌توانند به صورت آزاد و مستقل در انتخابات حضور پیدا کنند تا با توجه به عملکرد خویش و پایگاه اجتماعی که دارند، از سوی مردم رأی کسب کنند.

سردار طایفه میربلوچزهی، کرد و سهراب زهی گفت: ملاک انتخاب افراد باید عملکرد آنها باشد نه شعارهای آنان زیرا جایگاه عمل بالاتر از جایگاه سخن است.

وی افزود: بسیاری از نامزدها در هنگام تبلیغات شأن شعارها و وعده‌هایی می‌دهند که هیچگاه عملی نمی‌شود، بنابراین راه رهایی از گرداب فریب، راستی آزمایی در میزان صداقت کاندیداهاست و این امر جز با بررسی عملکرد آنها میسر نمی‌شود.

مشارکت عامل رشد و توسعه/ لزوم حضور حماسی شیعه و سنی در انتخابات

مشارکت عامل رشد و توسعه استان سیستان و بلوچستان

عبدالحسین سجادی، یکی دیگر از شهروندان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه، برای عزتمندی بیشتر نظام اسلامی نیاز به مشارکت حداکثری مردم داریم، اظهار داشت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی این پیام را به دشمنان می‌رساند که با زور و تهدید نمی‌توانند مانع از حرکت پیش رونده انقلاب در دنیا شوند.

وی افزود: دشمنان باید رویه خود را در مقابل ایران اسلامی تغییر دهند و هرگاه این تغییر اتفاق افتاد راه دوستی با مردم کشورمان برایشان هموار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، مردم ایران قانون مدار، صلح جو و آزادی خواه هستند، بیان تصریح کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نتیجه حضور در انتخابات است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی را به مردم ارائه داده است و حضور ما پای صندوق‌های می‌تواند پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کند.

در مجموع نکته حائز اهمیت اینجاست که خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو با حضور گسترده و با بصیرت همه اقشار مردم محقق می‌شود و مردم مرزدار و غیور استان سیستان و بلوچستان نیز در این مسیر به عنوان یک حق و تکلیف قطعاً با حضور پر شور خود دشمنان را ناامید می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار