کد خبر: ۶۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
رئیسی:
زنجان-نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: معتقدیم برای حل مشکلات باید پیگیری مجدانه داشته و به توصیه‌های صرف اکتفا نکنیم.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه استانی اشراق زنجان، با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از دیرباز سفرهای متعددی را به این خطه از ایران اسلامی داشته‌ و از نزدیک با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان آشنا هستم، گفت: بدون شک همه ملت ایران به آوازه مردمان این استان به خصوص شهر زنجان در ارادت به اهل‌بیت (ع) اشرافیت دارند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان بارها ثابت کرده‌اند که مردمانی پرتلاش و متدین بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی حماسه‌های زیادی را خلق کرده‌اند، افزود: زنجانی‌ها همواره در عرصه‌ای چون انتخابات حضوری پرشور داشته و تکلیف شرعی خود را در این حوزه ادا کرده‌اند و بنده به خاطر اعتمادی که در دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری به من داشتند، از مردم این استان قدردانی می‌کنم.

مشکل غیر فعال بودن ۲۵ درصد معادن استان زنجان باید رفع شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان زنجان اشاره و از معدن به عنوان یکی از این مزیت‌ها یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان از وجود بیش از 300 معدن بهره می‌برد که هر کدام از این معادن دارای ذخایر بسیار غنی و ارزشمندی است اما متاسفانه موضع ناراحت‌کننده در این خصوص، غیرفعال بودن 25 درصد این معادن است که این مشکل باید رفع شود.

وی با یادآوری اینکه زنجان در حوزه کشاورزی یکی از استان‌های فعال و پویا بوده و از زمین‌های بسیار حاصل‌خیزی نیز برخوردار است، تصریح کرد: از مزیتی چون صنعت گردشگری نیز نباید در این استان با وجود آثار و تمدن تاریخی غافل بود اما با وجود این همه ظرفیت و توانمندی باید این سئوال را مطرح کرد که آیا واقعاً مردم استان زنجان با این همه پتانسیل باید در چنین جایگاهی به لحاظ اقتصادی و معیشت باشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز در حوزه مدیریت بهینه از منابع خوب عمل نشده و باعث شده است استانی چون زنجان علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های متعدد، نتواند در عرصه اقتصادی به بالندگی لازم دست یابد، اظهار کرد: نبود صنایع تبدیلی نیز یکی دیگر از کاستی‌ها و دغدغه‌های مردم استان زنجان است، این در حالی است که اگر در این زمینه مشکلات را برطرف کنیم، ارزش‌افزوده زیادی نصیب فعالان حوزه کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای استقرار صنایع آب‌بر در یک استان، ابتدا به ساکن باید مطالعات آمایشی در این خصوص انجام گرفته و سپس اقدام به این کار کرد، یادآور شد: نبود چنین مطالعاتی باعث شده است تا برخی از استان، از جمله زنجان دچار مشکلات زیادی شوند و به وجود آمدن دشت‌های کم‌آب و ممنوعه در این استان یکی از مشکلات بارزی است که محصول مدیریت نادرست بوده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری اینکه امروز فاضلاب شهر زنجان نیاز به اصلاح داشته و مردم زنجان در خصوص پسماندهای سرب و روی نیز مشکلاتی دارند که با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه قضا، این دغدغه تا حدود زیادی مرتفع شود، عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال، رونق تولید و تحقق صادرات غیرنفتی در این استان هستیم باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان همگام با سایر ملت ایران در انتخابات پیش رو نیز همانند ادوار گذشته حضوری آگاهانه و پروشور خواهند داشت تا ایران قوی با دولت مردمی شکل بگیرد، گفت: متاسفانه یکی از دلایل حل نشدن بسیاری از مشکلات، اکتفا کردن به توصیه در این زمینه است، این در حالی است که بسیاری از مشکلات مردم باید با پیگیری مجدانه مسئولان حل شود.

رئیسی یکی از نمونه‌های بارز پیگیری مجدانه را مربوط به مرتفع شدن مشکلات روغن‌نباتی جهان در زنجان دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخورداری از اقدامی جهادی در کنار داشتن برنامه و اراه جدی جهت انجام امور مربوطه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار