کد خبر: ۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
بجنورد- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به دشت‌های ممنوعه آب خراسان شمالی، گفت: باید از دریای عمان و یا دریای خزر که به استان نزدیک تر است، دشت‌ها را سیرآب کنیم.

به گزارش آرانیوز:محسن مهرعلیزاده عصر سه شنبه در گفتگو با مردم خراسان شمالی که از طریق شبکه اترک صورت گرفت، با اشاره به جمعیت ۴۵ درصدی روستایی در خراسان شمالی، اظهار کرد: عملکرد مسئولان در کشور و در استان خراسان شمالی ضعف‌هایی داشته است.

این داوطلب ریاست جمهوری کشاورزی، دامداری و گردشگری را ۳ پیشران اقتصادی خراسان شمالی دانست و گفت: این استان در مسیر حرکت ۲۰ میلیون زائر است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: خراسان شمالی از صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی بهره مند است اما جای صنایع تبدیلی در استان خالی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور در خراسان شمالی تولید می‌شود اما به صورت خام به فروش می‌رسد.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: خراسان شمالی ۲ میلیون ۴۰۰ هزار دام سبک داشته که ۳۵۰ هزار آن در استان مصرف می‌شود و رتبه سوم تولید زعفران در کشور را داراست اما این موارد به صورت خام صادر می‌شود.

وی با اشاره به ۸ دشت خراسان شمالی که از نظر برداشت آب در وضعیت ممنوعه قرار دارد، افزود: نباید آب بیشتری از این دشت‌ها تخلیه کنیم بلکه باید از دریای عمان و یا دریای خزر که نزدیک تر است آب انتقال دهیم.

مهرعلیزاده با اشاره به رشادت‌های مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: کشور شرایط نامناسبی دارد اما منابع انسانی و امکانات طبیعی زیادی داریم ولی برنامه عملیاتی برای اداره کشور وجود ندارد.

این داوطلب ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون شکاف اجتماعی بین مردم و حاکمیت و مردم با مردم وجود دارد لذا امروز باید تصمیم بگیریم که به دور از ناکارآمدی‌ها یک دولت کاربلد را سر کار بیاوریم.

وی اقتصاد اجتماعی را برنامه خود عنوان کرد و افزود: اجازه رقابت اقتصادی می‌دهیم اما اجازه نمی‌دهیم قشر ضعیف زیر خط فقر آسیب ببیند.

مهرعلیزاده وعده ۵ برابر شدن یارانه را داد و گفت: کسری بودجه را از بین خواهیم برد.

این داوطلب ریاست جمهوری دولت خود را دولت سوم اصلاحات دانست و تاکید کرد: من استاندار دولت اصلاحات بودم و حالا آمده‌ام همان راه را برای جوانان امروز احیا کنم.

وی در انتها به لزوم شفافیت اطلاعات اشاره داشت و افزود: باید فساد را ریشه کن کرده و قانون را حاکم کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار