کد خبر: ۶۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه مقرر شد در طرح ساماندهی همچنان تک جنسیتی بودن دانشگاه‌ها محفوظ بماند گفت: نباید در ادغام این دانشگاه‌ها عجله کرد.

به گزارش آرانیوز، منصور کبگانیان  درباره وضعیت الحاق و ادغام دانشگاه‌های تک جنسیتی در طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: برای دانشگاه‌ها و مراکز تک جنسیتی اولویت خاصی قائل هستیم بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اینکه مطمئن بودند دختران آنها وارد دانشگاه تک جنسیتی می‌شوند، ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: این تذکر داده شد که این شاخص (ثبت نام در دانشگاه به دلیل تک جنسیتی بودن) در طرح ساماندهی در نظر گرفته شود، البته این به این معنی نیست که یک شاخص ۱۰۰ درصدی باشد. اگر دانشگاه تک جنسیتی نزدیک دانشگاه بزرگ‌تر باشد اما امکانات آموزشی پایین‌تری نسبت به استاندارها داشته باشد ولی در حد نسبتاً قابل قبولی باشد، می‌توان در مورد آن مسامحه کرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه مقرر شد همچنان تک جنسیتی بودن دانشگاه‌ها محفوظ بمانند افزود: با وجود اینکه برخی از دانشگاه‌های تک جنسیتی فاصله زیادی با شاخص‌های کیفی دارند، ولی نباید در ادغام این دانشگاه‌ها عجله کرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور به ساماندهی طرح آموزش عالی اشاره کرد و افزود: از ۱۱۹ مؤسسه، مرکز و دانشگاه که بررسی شد؛ ۸۸ مؤسسه مشمول این طرح قرار گرفته و این ۸۸ مؤسسه در فازهای بعدی به ۴۰ مؤسسه تقلیل یافتند و از این ۴۰ مؤسسه نیز حدود ۱۸ مؤسسه ابلاغ شده است و مابقی را نیز بر اساس شاخص‌هایی که ارائه می‌دهند باید در ستاد مطرح کنند که در صورت تأیید ابلاغ شود.

وی ادامه داد: برخی از این مؤسسات با در نظر گرفتن فاصله شهرها، نیاز منطقه، تعداد اعضای هیأت علمی، نسبت دانشجو به هیئت علمی و شاخص‌های مختلف دیگر بررسی شدند.

کبگانیان گفت: بسیاری از اصلاحات و ساماندهی‌ها تأیید شده است اما برای اینکه کلیت موضوع به تصویب نهایی برسد، مقرر شد وزارت علوم دو موضوع شاخص‌ها و معیارهای ساماندهی را ارائه کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار