کد خبر: ۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
یک عضو کمیسیون سیاسیت جمعیت دفاع از فلسطین تاکید کرد: سیاست‌های کلی رژیم صهیونیستی ثابت خواهد بود ممکن است در تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کند اما با رفت و آمد عناصر سیاسی تفاوتی ندارد.

به گزارش آرانیوز، غلامعباس کیانی  در ارزیابی خود از انتخاب نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می رسد سیاست کلی رژیم صهیونیستی یک سیاست ثابت است و آنچه که آنها به عنوان آرمان خود در پرچم این رژیم در نظر دارند، تغییری نخواهد کرد و جریان اصلی صهیونیسیم این اجازه را نمی دهد در واقع همان مثلث شیطانی با خط آبی به معنای رود نیل تا فرات، ایده‌آل این رژیم است که آن را نادیده نمی گیرند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت اصلی احیا نمی شد حتما رژیم صهیونیستی آرمان خود را عملی می کرد اما با انقلاب اسلامی و احیاء مقاومت هدف آنها با شکست مواجه شده است که درآینده هم همین گونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین هر کسی در راس رژیم صهیونیستی قرار گیرد در سیاست کلی این رژیم تغییری ایجاد نمی شود اما با توجه به شرایطی که اسرائیل با آن مواجه است و بن بست های سیاسی که در تشکیل کابینه وجود دارد و همچنین بحران های اقتصادی از جمله مشکلاتی هستند که این رژیم با آنها دست پنجه نرم می کند.

کیانی افزود: مساله دیگر بحران هویتی در این رژیم است که نمی شود آن را نادیده گرفت و این مسائل تضادهای زیادی را برای آنها ایجاد کرده ضمن این که شکست های پیاپی در میدان مبارزه با مقاومت موجب شده اعتماد به نفس آنها از بین برود و تلاش می کنند که بتوانند این بی اعتمادی را جبران کنند.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسیططین همچنین اظهار کرد: جریان جدیدی هم که در رژیم صهیونیستی روی کار آمده با این مشکلات روبرو است و باید توان خود را برای بازسازی داخلی رژیم بگذارد. ضمن این که هیمنه ای که آنها نشان می دهند وجود ندارد و درون آن ها متزلزل و شکننده شده است.

بنابراین مسائلی مانند مطالبات قومیتی، شکست در برابر مقاومت ، اقتصاد و فساد در بدنه حکومت قبلی پیش روی تیم جدید است و علاوه بر این که باید این ها را حل کند از سوی دیگر باید قدرت خود را هم به گونه ای توزیع کندکه جریان داخلی را تامین کرده و بتواند امتیازهایی در برابر مقاومت به دست آورد.

وی درباره ی گفت و گوی تلفنی بنت و بایدن با محوریت ایران گفت: ایران در راس مقاومت قرار دارد و بر خلاف آنچه که آنها تصور می کردند امروزه نیروهای مقاومت فلسطینی پشت مرزهای این رژیم قرار دارد و تمام نقاط این کشور جعلی در امان نیست و در تیر راس موشک ها و پهبادها قرار گرفته است .

کیانی ادامه داد: هیمنه نظامی که این رژیم از خود نشان داده زاییده نظام سلطه است و برای بقای خودش نیازمند بهره گیری از امکانات و پشتیبانی های پدر خوانده خود یعنی آمریکا است. تا با توجه به شرایط بحرانی که در آن قرار گرفته از کمک‌های آنها بهره مند شود.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین در پایان خاطر نشان کرد: بعید می دانم که اسرائیل و آمریکا تحت شرایطی باشند که از حیث نظامی خطر بالفعلی برای ایران باشد. هر چند که امکان دارد در میدانهای اطلاعاتی امنیتی و اقتصادو ایجاد بحران در بین مردم بتوانند میدان داری کنند. اما اکنون تحت شرایطی نیستند که حرکت نظامی مستقلی داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار