کد خبر: ۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
اوباما:
رئیس جمهور آمریکا دیشب با حضور در یکی از پرمخاطب ترین برنامه های طنز تلویزیون تلاش کرد تا توافق هسته ای ایران را به عنوان بزرگترین دستاورد دموکراتها معرفی کند.

ایران همچنان دشمن ایالات متحده آمریکا باقی می‌ماند

به گزارش خبرنگار آرانیوز، به نقل از فرانس ۲۴، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای مقبولیت بخشیدن به تفاهم هسته ای ایران از حضور در هیچ مصاحبه ای روگردان نیست تا آنجا که شب گذشته با حضور در برنامه «دیلی شو» و نشستن پای صحبت «جان استوارت» یکی از معروفترین کمدین ها و مجریان طنز آمریکا بازهم طاقت نیاورد و بحث را به توافق هسته ای ایران به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دوره ریاست جمهوریش کشاند.

جان استوارت که قرار است تا ۶ ماه آینده با نقش خود در این برنامه برای همیشه خداحافظی کند از اوباما که اتفاقا در شرایط مشابهی قرار دارد پرسید در حالی که تنها ۱۸ ماه از دوره ریاست جمهوریش باقی مانده چه حس و حالی دارد.

رئیس جمهور آمریکا هم در پاسخ گفت: بسیاری از اقداماتی که دولت من در اوایل کار خود انجام داد رفته رفته به بار می نشیند. به عنوان مثال همین توافق هسته ای که در اوایل ماه میلادی جاری در «وین» حاصل شد نتیجه سالها تلاش دولت من است.

البته اوباما باز هم این ادعای خود را که نظام تشدید تحریمها ایران را به پای میز مذاکره با آمریکا کشاند، تکرار کرد و گفت: ایران همچنان دشمن ایالات متحده آمریکا باقی می ماند.

اوباما مدعی شد: آنها ضد آمریکا، ضد اسرائیل و یهود ستیز هستند و از تروریست حمایت می کنند اما همانطور که پیش تر هم گفته ام انسان با دشمنانش صلح می کند و نه دوستانش.

استوارت در ادامه دلیل سیاست دوگانه آمریکا در منطقه خاورمیانه را جویا شد و پرسید چگونه است که ما در عراق برای شکست داعش در کنار ایران می جنگیم اما در یمن در کنار سعودی های و در مقابل ایران ایستاده ایم.

اوباما در جواب این سؤال به مزاح گفـت آنچه که می گویید کاملا حقیقت ندارد اما تا حدی نیز درست است. اما شکست داعش اولویت نخست ما است.

حضور رئیس جمهور آمریکا در یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا را شاید بتوان نشانه ای از تلاش وی برای تلطیف افکار عمومی نسبت به توافق هسته ای ایران دانست و البته فرصتی برای جلب حمایت مردم از حزب دموکرات چرا که به هر حال اشاره استوارت به ۱۸ ماه باقی مانده از دوران زمامداری اوباما این کنایه را هم در خود داشت که تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ فرصت کمی باقی مانده است.

تلویزیون به عنوان پرمخاطب ترین رسانه جمعی می تواند نقش بسیار مهمی را در سمت و سو دادن به افکار مردم جامعه و خرید آراء برای حزب دموکرات ایفا کند به ویژه که تریبون همزمان به دست یک کمدین و رئیس جمهور آمریکا افتاده باشد – رئیس جمهوری که دستاوردش توافق هسته ای با ایران است.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار