کد خبر: ۶۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: کشور به علت معطل و نیمه کاره ماندن پروژه‌‎ها خسارت سنگینی متحمل می‌شود.

به گزارش آرانیوز حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه استانی سبلان اردبیل پخش شد، با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان اردبیل افزود: با وجود استعدادهای فراوان توسعه، ما چرا باید این تعداد پروژه نیمه تمام و راکد در این استان داشته باشیم؟

رییسی

وی خواستار برنامه‌ریزی برای تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل شد و بیان کرد: این استان با وجود نیروی انسانی، آب و هوا، زمین و منابع غنی، در زمینه توسعه مشکلات جدی دارد که باید برای حل آنها تلاش کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود مشکل تامین آب در استان اردبیل با وجود منابع خدادادی در منطقه اظهار کرد: برای حل مشکل آب و به خصوص تامین حقابه استان باید مدیریت آب اصلاح شده و حقابه استان پیگیری و احقاق شود.

وی همچنین اصلاح جاده‌های مواصلاتی و نیز از بن بست خارج کردن استان اردبیل را ضروری دانست و تاکید کرد: حل این مسایل جزو نیازهای ضروری استان اردبیل است.

حجت‌الاسلام رئیسی، استان اردبیل را یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور عنوان کرد و ادامه داد: باید برای توسعه گردشگری استان از طریق توسعه زیرساخت‌ها و بارور کردن جلوه‌ها و ظرفیت‌های موجود اقدام جدی بشود.

وی وجود ۷۰ هزار نفر بیکار در استان اردبیل را سوال برانگیز خواند و گفت: با وجود ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی، صنعتی و گردشگری، وجود این تعداد بیکار در استان اردبیل مفهومی ندارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ایجاد اتصال بین حلقه‌های توسعه و زمینه‌های افزایش تولید و استفاده از امکانات برای حل مشکل بیکاری را مهم عنوان کرد و افزود: با فعال کردن بخش‌های معطل مانده در استان، می توان مشکل بیکاری را در استان اردبیل حل کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان اردبیل و پیگیری حل مشکل کارخانه راکد شده سبلان پارچه بیان کرد: ظرف مدت کوتاهی و با پیگیری جدی این واحد صنعتی دوباره راه‌اندازی شد و هم‌اکنون با ظرفیت بالا در حال تولید است.

حجت‌الاسلام رئیسی با طرح این سوال که چرا ظرفیت واحدهای نیمه تمام صنعتی باید معطل مانده و جوان اردبیلی به دنبال کار بگردد؟ اظهار کرد: مشکل واحدهای معطل و راکد مانده اگر حل شود، هم مشکل تولید و هم مشکل اشتغال حل خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن همه ظرفیت‌های تولید کشور اضافه کرد: با وجود جوانان آماده کار و تلاش و نیز زیرساخت‌های آماده، چرا واحدهای تولیدی و اشتغالزا باید معطل بماند؟

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواستار راه‌اندازی و فعال شدن صنایع کلان و مادر در استان اردبیل شد و گفت: این استان در همه بخش‌ها به خصوص کشاورزی، صنعت و گردشگری ظرفیت بالایی برای توسعه و اشتغالزایی دارد.

وی دشت مغان را بهترین و بزرگترین ظرفیت کشاورزی برای کل کشور دانست و با اشاره به وجود زمین حاصلخیز و منابع آب کافی در منطقه برای توسعه منطقه بیان کرد: این منطقه ظرفیت بالایی برای کارآفرینی و ایجاد صنایع تبدیلی دارد ولی باید در کنار کارآفرینان نشست و مشکل آنها را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: پس از سفر سال گذشته همواره مشکلات استان اردبیل را به طور مستمر پیگیری کردم و تا حل مشکلات اساسی طرح شده در جریان آن سفر از پای ننشستم.

وی پیگیری برای حل مشکلات را مهمتر از وجود بخشنامه، قانون و برنامه دانست و تاکید کرد: اگر همه پای کار بیایند، مشکل معیشت و بیکاری مردم حل خواهد شد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تولید حجم انبوهی از محصول سیب زمینی در استان اردبیل اضافه کرد: همه ساله بخشی از این محصول مازاد می‌ماند که باید برای نگهداری و ایجاد صنایع تبدیلی مربوطه اقدامات اساسی شود.

وی اظهار کرد: حل مشکلات کشور و جامعه با کمک و همراهی جوانان، مردم و مسئولان امیدی دست نیافتنی نیست و با اعتماد و همراهی مردم می‌توان آینده درخشانی را رقم زد.

حجت‌الاسلام رئیسی مردم استان اردبیل را مردمانی حسینی و دوستدار حضرت ابوالفضل(ع) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: ما باید در کنار این مردم حسینی و با اتکا به توان و همراهی مردم و مواهب خدادادی، آینده امیدبخش و درخشانی را برای این خطه رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

با توجه به شرایط کرونا و لزوم خودداری از برگزاری تجمعات و براساس برنامه‌های اعلام شده ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز ۱۹ خرداد هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو و سیمای استانی سبلان پخش می‌شود.

بر این اساس هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه از صدا و سیمای مرکز استان اردبیل با مردم این استان سخن می‌گویند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار