کد خبر: ۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
زاهدان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از اولویت‌های دولت مردمی ما عدالت در بکارگیری جوانان و نخبگان بومی منطقه در مناصب مدیریتی است.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار داشت: چهره استان سیستان و بلوچستان چهره وحدت و همدلی است، ارتباط از طریق بندر اقیانوسی چابهار و شرق دنیا ظرفیت‌های بسیار ویژه ای در حوزه سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: به برکت مرزداران غیور سیستانی و بلوچستانی این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: فقر و بیکاری، زیبنده استان سیستان و بلوچستان نیست و باید اقتصاد این استان فعال شود.

وی گفت: معادن بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی وجود دارد که می‌توان از آن فرآوری و صادرات انجام داد.

رئیسی ادامه داد: حاشیه نشینی و فقر باید آسیب شناسی و رفع شود و در این زمینه کار کارشناسی و برنامه ریزی ویژه ای صورت پذیرد و و این مهم با کمک جوانان بومی بلوچ و سیستانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند از اولویت‌های دولت مردمی است.

وی افزود: چندین سال خشکسالی مستمر در استان سیستان وجود داشته از همین رو در زمینه بازپرداخت اقساط خشکسالی دولت باید مساعدت ویژه ای داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی دیگر از الویت‌های دولت مردمی ما عدالت در بکارگیری جوانان و نخبگان بومی منطقه سیستان و بلوچستان در مناصب مدیریتی است.

وی افزود: گاهی ما با یک جوان عزیز سیستانی یا بلوچ صحبت می‌کنیم در حالی که فرهیخته، تحصیل کرده و دارای دانش خوبی است و می‌توان در حوزه‌های مختلف از وجود او استفاده کرد اما همچنان بیکار است.

رئیسی با تاکید بر اینکه استفاده و جذب نیروی انسانی باید عادلانه باشد، ادامه داد: اجرای عدالت در سخنرانی نیست، بلکه عدالت در تقسیم عادلانه ظرفیت‌های کشور بین مردم کشور است.

نهضت مسکن سازی در سیستان و بلوچستان باید به صورت جدی دنبال شود

وی عنوان کرد: مسئله مرز که با سوخت بری و کوله بری دچار آسیب‌های اجتماعی رو به رو است قابل قبول نیست، ساماندهی مرز با سهولت و آسانی امکان پذیر است و مرز نشینان باید ساماندهی شوند و این از برنامه‌های دولت ما است جهت رفاه حال مناطق مرزی

رئیسی گفت: موضوع تأمین آب و آبرسانی با تانکر باید تغییر کند و این مسئله از روزهای آغازین دولت مردمی ما خواهد بود، گاز رسانی باید در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام شود و در حد روشن کردن مشعل و نمادین نباشد.

وی افزود: امید است با همدلی و همراهی مردم دولتی تشکیل دهیم تا نماد قوت اقتصادی جامعه و دولتی مردمی باشد و انتخاباتی پر شور داشته باشیم و استان سیستان و بلوچستان مثل همیشه بدرخشد.

سامان دهی وضعیت سوخت بری در سیستان و بلوچستان

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بخشی از مشکل اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را می‌توان با استفاده از ظرفیت مرز و مرزنشینان و صادرات محصولات کشاورزی همچون خرما و همچنین صادرات سوخت برطرف کرد.

وی با تاکید بر سامان دهی وضعیت سوخت بری در سیستان و بلوچستان گفت: این حوادثی که اخیراً در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست غیرقابل تحمل است، به راستی چرا یک جوان بلوچ یا جوان سیستانی برای تأمین امکانات زندگی خودش باید دچار مشکل شود.

رئیسی تصریح کرد: امیدواریم با کمک خداوند متعال و با دست توانای مردم بلوچ و سیستانی و همه اقوام که در این خطه فعال اند در هر کوی و برزنی بتونیم دولتی را تشکیل بدهیم که این دولت بتواند نماد مردمی قوی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی باید نماد قدرت و اراده مردم باشد، بیان کرد: بنده از همه مردم سیستان و بلوچستان، از همه بلوچ‌ها و سیستانی‌ها، از همه علمای اهل سنت و اهل تشیع، از همه فرهیختگان و دانشگاهیان استان می خواهم با قوت و قدرت در میدان انتخابات حضور پیدا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار