کد خبر: ۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در مناظرات هم اعلام کردم که حاضرم با هرکسی که نسبت به این ادعا و موضوع تردیدی دارد، بحث و مناظره کنیم.
 
 
جلیلی: آماده مناظره با سایر نامزدها درباره برنامه‌هایم هستم

به گزارش خبرنگار سیاسی آرانیوز ، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری  امروز در دیدار خود با نمایندگان تعاونی ها در خصوص نقش تعاونی ها در کشور، گفت: من عرض کردم که بدون مردم هیچ کاری جلو نخواهد رفت. ما 2 برنامه برای چهار سال آینده کشور می توانیم درنظر بگیریم یک برنامه این است که کشور را اداره کنیم و بخش های مختلف جلسات داشته باشیم و حرفهایشان را بشنویم تا اگر مشکلی دارند ان را برطرف کنیم این معادلی از اداره کشور است که می تواند حدی از سوالات و نیازها را پاسخگو باشد.

وی افزود: برای چهار سال آینده این مدل حتما مدل ناقصی خواهد بود اگر ما امروز با شما در این جلسه صحبت می‌کنیم و حرف‌هایتان را می‌شنویم باید بدانید که طی هشت سال گذشته نه تنها در تهران حتی در شهرستان‌ها و با تعاونی ها کارگاه ها و کارخانه های مختلفی زنگ زده و حرفهایشان را شنیده‌ایم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جمع‌بندی ما از کارهایی که طی این هشت سال کرده‌ایم این است که ما فکر می‌کنیم که امروز فرصت‌ها و امکانات و توانمندی های کشور به گونه‌ای است که اگر یک برنامه جدی همراه با باور و اراده باشد کشور نباید فقط اداره شود بلکه می‌تواند در هر مرحله‌ای جهش پیدا کند.

جلیلی، با اشاره به اینکه گفته می‌شود همه این حرف‌ها فقط ادعا و شعار است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر من در مناظرات هم اعلام کردم که ما حاضریم با هرکسی که نسبت به این ادعا و موضوع تردیدی دارد بحث و مناظره کنیم. ما فکر می‌کنیم که می توانیم به راحتی از این ادعا دفاع کنیم. حال باید به این سولات پاسخ داد که آیا با ساختار اداری اجرایی کشور جهش ممکن خواهد بود یا خیر چرا که رئیس جمهور در راس این ماشین و ساختار قرار می گیرد. می خواهم اینجا این را بگویم که وقتی مطرح می کنیم بدون مردم هیچ مسئله ای قابل حل نیست فقط یک شعار نیست اگر شما می خواهید چنین اقدامی صورت گیرد حتما باید تمام ظرفیتهای مردم را به کار گیرید تمام ظرفیت هایی که می تواند درا ین عرصه نقشی ایفا کنند را معطل نگذارید چه برسد به اینکه ساختار اجرایی اداری شما بخواهد مانع این مسئله بشود و سد ایجاد کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین بسترها برای این کار تعاونی ها هستند برای عمل کردن همه این حرفها باید یک برنامه عملی داشت. یکی از آن بسترها تعاونی هاست ما شاید با تعاونی ها و اتحادیه های فراوانی جلسات متعددی را گذاشتیم و طی صحبت با آنها به 16 مسئله مشترک رسیدیم که ما روی این 16 مانع کار کردیم چرا که بسترهای بسیار جدی هستند و اگر شما می‌خواهید جهش ایجاد شود باید این موانع برداشته شود.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید براینکه شاید در ایام انتخابات بگویند به مصلحت نیست که این حرفها زده شود اما به عقیده من باید صادقانه در همین ایام این را گفت، تاکید کرد: اگر می گوییم 16 مانع جدی وجود دارد که باید دولت آنها را بردارد تا اقتصاد جهش پیدا کند به همین تعداد موانع دیگری در بخشها وجود دارد که باید بخشهای خصوصی تعاونی ها و اتحادیه های ما همت کرده و آنها را برطرف کنند چرا که همه چیز یک طرفه نیست. اگر می خواهیم کشور جهش پیدا کند هم دولت و هم تعاونی ها و هم اتحادیه ها و بخش خصوصی باید با یکدیگر موانع و اسیب ها را برطرف کنند.

جلیلی ادامه داد: یکی از چیزهایی که در فرهنگ سیاسی ما مانع این مسئله می شود تعارفات است. نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی و نه هیچ کدام از بخش‌ها با مردم نباید این تعارفات را داشته باشند مثالی در این خصوص بزنم اگر صحبت می کنیم بخش تعاونی باید بخش شایسته خود را بگیرد وقتی می گوییم جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر یعنی همانطور که جمهوریت کشور ابعاد سیاسی دارد و مردم را بدارای حق سیاسی می داند و حتی هلی کوپتر به روستاها می برود تا از انها رای بگیرد باید برای انها حقوق اقتصادی نیز درنظر گرفت.

وی افزود: همانطور که مردم حق سیاسی دارند باید حق اقتصادی هم داشته باشند و برای این کار باید برنامه جدی داشت. تعاونی‌ها یکی از این بسترهاست برای اینکه مردمی که می خواهند حقوق اقتصادی خودشان را استفاده کنند بتوانند از یک بستر سالم و مطمئن بهره بگیرند عرض من این است که اگر صحبت از جهش می کنیم این جهش باید چند کارشناس و اداره کل و یک دستگاه دولتی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه شمان سازوکار را تغییر دهید. گاهی شما یک تعاونی و اتحادیه سراغ دستگاهی می روید و حس می کنید که باید هفت خوان رستم را طی کنید اما این قضیه باید برعکس باشد و شما اطمینان داشته باشید که دستگاه دولتی سمت شما می آید پشتیبانی از سوی دولت را داشته باشید. دستگاه دولتی باید به شما بگویید این تسهیلات و امکانات را داشته باشید.

در حال تکمیل....

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار