کد خبر: ۶۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرحی تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن آمار دقیق عملکرد ۸ ساله دولت تدبیر منتشر می‌شود تا از آمارسازی‌های دولت در روزهای پایانی جلوگیری شود.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با انتقاد از آمارسازی‌های دولت در ماه‌های پایانی عمر خود، اظهار داشت: دولت در روزهای پایانی با افتتاحیه‌های بی ارزش در حال آمارسازی برای بزرگ‌نمایی نسبت به اقداماتی است که در ۸ سال اخیر انجام داده است. در حالی که عملاً سفره‌های مردم کوچک شده و این آمارسازی ها نمی‌تواند تصویر واقعی اقتصاد رانتی کشور را اصلاح کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در سال ۹۲ پس از پیروزی در انتخابات بارها اعلام کرد که ویرانه‌هایی را تحویل گرفته و انبارهای گندم و کالاهای اساسی خالی است. امروز نیز که مشکلات اقتصادی مردم حاد شده و با آمارسازی تلاش دارند که کارنامه قبولی از عملکرد ۸ ساله خود ارائه کنند در حالی که کارنامه دولت دهم و یازدهم سیاه است و جای دفاع ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: به‌منظور تبیین وضعیت عملکردی کلان کشور در زمان انتقال قدرت از دولت مستقر به دولت منتخب و با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مسئولین و افکار عمومی و جلوگیری از فضاسازی‌های سیاسی که آسیب جدی به روند اصلاح اقتصادی می‌رساند، طرحی را تدوین کرده‌ایم.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: هیئتی ۹ نفره مرکب از رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل می‌گردد و دبیرخانه آن در دیوان محاسبات قرار دارد.

پژمانفر اظهار داشت: این کمیته موظف به تهیه شاخص‌ها و تدوین چارچوب جداول عملکرد اقتصادی دولت‌ها در آغاز و پایان دولت‌ها می‌باشد، جداول و شاخص‌ها بایستی به گونه‌ای باشد که عملکرد دولت را به شکل کمّی در ابتدا و انتهای دوره‌های ۴ ساله و یا ۸ ساله تبیین نماید.

وی ادامه داد: در صورت تهیه و انتشار این جداول دولت‌ها نمی‌توانند نسبت به عملکرد دولت قبلی و یا عملکرد دولت خود آمارسازی نمایند.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: تدوین این طرح مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و در حال تکمیل است.

 این طرح با عنوان طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت روز گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار