کد خبر: ۶۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح بیابان‌زدایی مرزی سه استان اصفهان، یزد و سمنان با تامین اعتبارات تجمیعی اجرا خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، مسعود منصور  در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات مقابله با بیابان زایی کشور کم است، اظهار داشت‌: با وجود این اگر پروژه‌ای در مناطق بحرانی گردوغبار لازم الاجرا باشد، بودجه آن را تأمین می‌کنیم اما هنوز اعتبار مقابله با بیابان زایی در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ نکردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زایی در سال جاری پیش‌بینی شده است، افزود: این اعتبار هنوز ابلاغ نشده زیرا در انتظار تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با ریزگردها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره بیابان زدایی مرزی سه استان اصفهان، یزد و سمنان، ابراز داشت: این مهم تاکنون مغفول مانده است اما برای آن طرحی خواهیم داشت تا این سه استان که با یکدیگر مرز مشترک دارند برای مقابله با بیابان زایی اقدام کنند و بودجه آن نیز از اعتبارات تجمیعی سه استان تأمین خواهد شد.

زراعت چوب در ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشور انجام شد

منصور به طرح‌های احیا مراتع و جنگل‌ها در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: سطحی نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور در سال گذشته بذر پاشی و نهال کاری و در ۱۱۲ هزار هکتار گیاهان دارویی کاشته شد و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زراعت چوب انجام شد.

بهره برداری از ۲ طرح آبخیزداری در کاشان

به گزارش خبرنگار مهر، ۲ طرح آبخیزداری در قالب ایجاد بند خاکی در روستای حسین‌آباد در شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان روز سه‌شنبه در آئینی با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بهره‌برداری شد.

یک بند خاکی با اعتبار سه میلیارد تومانی منابع طبیعی و یک بند دیگر به همت بخش خصوصی و خیر نیکوکار جواد علیزاده با ۲ میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.

این ۲ بند خاکی با اثربخشی خود ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، یک روستا یک، رشته قنات، ۱۸ حلقه چاه، سه کیلومتر جاده در اتوبان و ۵۱۰ خانوار را پوشش می‌دهد.

کلنگ زنی پروژه پخش سیلاب در روستای نیسیان

کلنگ زنی پروژه پخش سیلاب روستای نیسیان شهرستان اردستان از دیگر برنامه‌های منصور و هیأت همراه در اصفهان بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ۲۲ بهمن سال گذشته در سفری که به روستای نیسیان داشت بنا به درخواست مردم روستا وعده اجرای پروژه آبخیزداری را برای احیای قنوات در این منطقه داده بود که در سفر یک روزه وی عملیات اجرایی احداث پخش سیلاب آغاز شد.

سهم اعتبارات مقابله با بیابان زایی کشور هنوز ابلاغ نشده است

جلسه شورای مدیران مناطق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع کشور به اصفهان بود.

در این جلسه مدیران، معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مشکلات و دغدغه‌های حوزه‌های خود را بیان کردند؛ کمبود اعتبارات، نیروی انسانی و توجه بیشتر به حقوق و مزایای نیروهای قراردادی و جنگلبانان، مشکلات و تداخلات در صدور اسناد کاداستری، نیاز مبرم به تخصیص اعتبار برای مقابله با بیابانزایی، ایجاد طرح‌های جامع مدیریت منابع طبیعی، تأمین تجهیزات برای اطفا حریق و خودرو در یگان حفاظت استان از جمله مشکلات و خواسته‌های مدیران مناطق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در جلسه شامگاه سه شنبه بود.

طرح یونی فرم

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این جلسه دستور داد تجهیزات مورد نیاز و دستگاه‌های دمنده اطفا برای یگان حفاظت منابع طبیعی اصفهان تأمین شود. وی همچنین از طرح این سازمان برای پوشش جدید و یونی فرم همه کارمندان و نیروها اعم از حفاظتی، رسمی، پیمانی و قراردادی خبر داد.

منصور درباره افزایش حقوق نیروهای سازمان جنگل‌ها، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های ما است که هر روز دنبال می‌کنیم؛ اقداماتی نیز در این زمینه شده و به تدریج مکانیزم‌هایی در پرداخت‌ها در نظر گرفته شد که به بهبود آن وضعیت کمک خواهد کرد.

وی در این جلسه تاکید کرد: هیچ نقشه کاداستری از سوی مشاوران طرف قرارداد یا ثبت اسناد بدون تأیید منابع طبیعی و آبخیزداری قابل قبول نیست و از نظر ما بررسی نشده است. و با توجه به اینکه تا شهریور تهیه کاداستر اراضی ملی به پایان می‌رسد، ۶ ماهه دوم امسال را برای رفع اشکلات اسناد کاداستری اختصاص دادیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار