کد خبر: ۶۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
علیرضا زاکانی گفت: آقایان می گویند ما دنبال ازادی اهستیم  اولا ازادی از عدالت قابل تفکیک نیست بنده به عنوان یک پزشک و یک رزمنده عرض می کنم ما که جانمان را به دست مان گرفیتیم نگفتیم داخل کشور چه رنگ است جان ما فدای ملت ماست.

انتقاد زاکانی از طرح یارانه 450 هزار تومانی محسن رضایی / اینکه بگوییم «کی بود، کی بود، من نبودم» درست نیست

 

 

 

به گزارش خبرگزاری آرانیوز   در جریان دومین مناظره انتخاباتی علیرضا زاکانی در فرصت ۴ دقیقه ای نقد خود گفت:

گفته شد برخی صدای کوله‌بران هستند. به واقع باید دید ۲۵ میلیارد دلار قاچاقی که در کشور صورت می‌گیرد و ۹۵ درصد آن  از مبادی رسمی انجام می شود و افراد و عناصر آن هم معلوم است چرا وقتی آقایان در دولت بودند تلاش نکردند جلوی این قاچاق را بگیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد کنند و همین کوله‌بران از زندگی عزتمندانه برخوردار شوند.

آقایان می گویند ما دنبال ازادی اهستیم  اولا ازادی از عدالت قابل تفکیک نیست بنده به عنوان یک پزشک و یک رزمنده عرض می کنم ما که جانمان را به دست مان گرفیتیم نگفتیم داخل کشور چه رنگ است جان ما فدای ملت ماست. اما آقایان برای خودشان طبقه بندی و اساسا شرایطی را به گونه‌ای قرار نمی دهند که همه منتفع شوند.

امروز مشکل فقر و غنا است، مشکل بی عدالتی در مقابل تبعیض هاست،  مشکل ازادی خواهی است در مقابل استبداد، مشکل استقلال است در مقابل بیگانه پرستی. آقایان که در دولت کنونی بودند بگویند کدام سمت ماجرا می ایستند معلوم است کدام سمت می ایستند.

می توان به اندرونی آنها سر کشید و دید چگونه با جان و مال و آبروی مردم بازی می کنند. اینجا نیاز به مظلوم نمایی ندارد اینجا نیاز به برنامه دارد.

اینجا به همان شیوه که در سال ۹۲ از مرم رای گرفتند و معلوم شد تعهدی ندارند عمل می شود لذا نباید ادم از یک سوراخ دوبار نیش بخورد عزیزانی که اینجا هستند طوری صحبت کنند که با کارنامه شان همخوانی داشته باشد

عده ای رای گرفتند اما تعهدی به آنچه گفتند نداشتند. جوری صحبت کنید که با کارنامه و برنامه تان تطبیق داشته باشد. بخش عمده ای از مشکلات به بانک مرکزی، بی توجهی نسبت به نظارت بر بانک ها، خلق نقدینگی و افزایش پایه پولی بر می گردد. اینکه بگوییم «کی بود، کی بود، من نبودم» درست نیست.

یک موضوعی هم آقای رضایی بیان کردند این منابعی که می گویند و این اعداد و ارقام اعداد عجیب و غریبی است. من معتقدم باید روی منابع تجدید نظر کنیم، عدد و رقم هایی که مطرح می شود عجیب است، نباید موضوع را سیاسی کرد. باید دقیق بگویم که ۱۳۷ میلیارد چیست؟ و چطور می خواهند آن را احصاء کنند.

۲۱۶۲۱۶

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار