کد خبر: ۶۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: یکی از برنامه‌های مهم آینده دولت آقای رئیسی چابکی دولت است، دولت چابک و جهادی که با میدان دادن به جوانان با انگیزه و متعهد شکل خواهد گرفت باعث خواهد شد مردم طعم خوش خدمت را احساس کنند .

چابکی دولت از برنامه‌های مهم دولت آقای رئیسی  است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری آرانیوز ، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سلسله نشست‌های انتخابات ۱۴۰۰ که توسط اساتید بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه دولتی که نام خود را تدبیر و امید گذاشته بود بدون استفاده و بهره‌مندی از اساتید و نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقوله رونق تولید را به وضعیت تعطیلی کشاند که اگر از ظرفیت و توان داخلی برای سرعت و بهبود کیفیت تولیدات استفاده می‌کرد اکنون با رشد توسعه محصولات داخلی روبه‌رو بودیم.

وی درباره برنامه های آیت الله رئیسی در حوزه علم و فناوری افزود: دولت آینده نگاهش معطوف به ارتقاء سطح علمی کشور با مشورت و نظرخواهی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و تدوین برنامه مدون و براساس منویات مقام معظم رهبری برای توسعه و پیشرفت متوازن خواهد بود.

این استاد دانشگاه گفت: طبق جلساتی که اخیراً با دانشگاه‌های مختلف برگزار کردیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از رویکردهای مهم دولت آینده خواهد بود.

وی افزود: تعامل و همکاری که بین دانشگاه‌ها در دولت نهم و دهم وجود داشت متأسفانه در دوران دولت‌های تدبیر و امید دچار یک خلاء عمیق شد به طوری که رشد علمی پس از دولت نهم در دولت تدبیر و امید متوقف شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد:‌ در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 30 مورد از طرح‌های علمی در سطح کشور نادیده گرفته شد.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت تدبیر و امید در این هشت سال به هیچ قانونی پایبند نبوده است به طوری که طبق نقشه جامع علمی کشور باید بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها در دانشگاه‌ها به مرحله اجرا در می‌آ‌مد که این اتفاق نیفتاد. 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: زمان وزارت بنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما دارای نقشه فرهنگی بودیم که در این بخش از کشور نیز معاون اول رئیس جمهور دو بار بیشتر جلسه فرهنگی را برگزار نکرد و به معنای واقعی کلمه نقشه فرهنگی کشور در بایگانی خاک می‌خورد. حال اینکه معاون اول رئیس جمهور چقدر در فرهنگ احاطه دارد مسئله‌ جداگانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی برنامه ششم توسعه را مجلس شورای اسلامی نوشته است این به خاطر این است که دولت از نوشتن برنامه خودداری کرده و مجلس مجبور شد خودش این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به بی‌توجهی دولت فعلی به قانون گفت: در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی وقتی برخی از اعضا ایده‌ یا طرحی ارائه می‌دادند آقای رئیس جمهور بدون توجه به سخن و مطالب ارائه شده نظرات خود را مطرح کرده و جلسه را خاتمه می‌داد که این نشان‌دهنده بی‌توجهی دولت و شخص رئیس جمهور به قانون بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم آینده دولت آقای رئیسی چابکی دولت است. دولت چابک و جهادی که با میدان دادن به جوانان با انگیزه و متعهد شکل خواهد گرفت باعث خواهد شد مردم طعم خوش خدمت را احساس کنند .
انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار