کد خبر: ۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

وزرا پاسخگوی مطالبه‌گری نمایندگان مردم باشند/ قانون اساسی در انقلاب اسلامی میزان است

به گزارش خبرنگار آرانیوز ، احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 18 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت گفت: خیلی وقت‌ها موضوعاتی را به صورت سربسته مطرح می‌کنیم که اگر برای شخص خودم باشد هزار سال حتی یک قدم هم برنخواهم داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد برای مردم مطالبه‌گری کنیم اما بدون پاسخ بمانیم رویه درستی نیست. در واقع ما تکلیف را انجام می‌دهیم لذا آقایان وزرا نیز باید به تکلیفشان مطابق حق عمل کنند.

وی تصریح کرد: به عبارتی نمایندگان دارای جایگاه والایی به دلیل انتخاب از سوی مردم هستند و نباید به این  جایگاه بی‌احترامی شود.

آزادی خواه با اشاره به اصول 93، 95 و 96 قانون اساسی افزود: برای تک تک همکاران در مجلس احترام قائل هستم خصوصاً پیشکسوتانی مانند آقای پزشکیان که متدین و اهل نهج‌البلاغه هستند اما بنا به طلبگی باید بگویم آیه‌ای که می‌خوانیم میزانش قانون است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: انبیای الهی بدون کتاب و میزان نمی‌توانند کاری کنند لذا همکاران باید بدانند قانون اساسی میزان انقلاب اسلامی است. نباید طوری رفتار کنیم که اگر قانون له ما بود به آن عمل کنیم و اگر بر علیه ما بود به آن عمل نکنیم.

وی اظهار کرد: مردم حتماً به خاطر خون شهدا در انتخابات شرکت خواهند کرد و اگر افرادی در انتخابات شرکت نکنند به دلیل عدم احراز صلاحیت عده‌ای نیست بلکه به خاطر گرانی‌ها، سوء تدبیرها، تورم و حیف و میل بیت‌المال و استفاده از دوتابعیتی‌ها است. اگر نظرسنجی کنیم هیچ‌گاه مردم نمی‌گویند چون فلانی احراز نشده در انتخابات شرکت نمی‌کنم بلکه از مسائلی مانند بی‌عدالتی و مشکلات ناشی از اختلاس‌ها و زد و بندها گلایه دارند./

 

برچسب ها: احد آزادی خواه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار