کد خبر: ۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
گروه استان‌ها- امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: نیت الهی و حضور یکپارچه مردم رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه شیراز: نیت الهی و حضور یکپارچه مردم رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است
 
 
 
 

به گزارش آرانیوز از شیراز ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت 14 و 15 خردادماه و ابراز تسلیت برای شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: برنامه‌هایی برای این منظور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تدارک دیده شده که مردم می‌توانند در چهارچوب‌ دستورالعمل‌های بهداشتی در این برنامه‌ها شرکت کنند. 

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی درباره انقلاب اسلامی و حفظ و ادامه آن گفت: است امام در وصیت‌نامه خود رمز پیروزی انقلاب را در 2 نکته بیان کردند و باید تحلیل امام را از پیروزی نگاه کرد و نسبت به مابقی تحلیل‌ها بی‌توجه بود.

امام جمعه شیراز  افزود: امام خمینی (ره) نخستین رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اخلاص و داشتن نیت و انگیزه الهی می‌دانند، در انقلاب اسلامی کار برای خدا و با انگیزه الهی بود و همین هم سبب شد که انقلاب اسلامی برخلاف آنچه تحلیلگران فکر می‌کردند به پیروزی برسد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به دومین رمز پیروزی از زبان امام خمینی (ره) بیان کرد: نکته دوم اجتماع ملت بود چراکه همه یکپارچه و متحد انقلاب را حمایت کردند و در صحنه حاضر شدند؛ این دو عامل سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امام برای حفظ انقلاب نیز راهکار دادند، تصریح کرد: امام در وصیت‌نامه خود فرموده که «اگر بخواهید انقلاب را ادامه دهید باید همین دو مسیر را بروید» یعنی باید هم نیت باید الهی داشته باشیم و هم متحد باشیم. 

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیت الهی دارد و در سختی‌ها این نیت الهی کارگشا است، بیان کرد: من و شما نیز باید کار برای خدا را تمرین کنیم باید حساب از خودمان بکشیم که آیا این کاری که می‌خواهیم انجام دهیم خدا راضی است یا خیر؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه متاسفانه گاه در عرصه مردم سالاری که می‌آییم اختلافاتی ایجاد می‌شود، گفت: همه باید حواسشان باشد که رقابت باشد اما کینه و دعوا و اختلاف نباشد تا مردم بهترین را انتخاب کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمن بعد از 40 سال دست از دشمنی بر نداشته است، تاکید کرد: در این زمان خودمان نباید با هم دعوا داشته باشیم، باید در عین رقابت اختلافات را کنار گذاشت و وقتی بهترین‌ها انتخاب شدند، همه از آنها حمایت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی گفت: سخنان رهبری را که امروز بیان کردند، باید مرور کنیم تا در ذهنمان ثبت شود و به فرمایشات ایشان عمل کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام وصیت کرده که همه در تمام انتخابات شرکت کنند، افزود: کسانی که محبت به امام دارند محبت خود را با عمل به وصیت نامه ایشان نشان دهند اینکه ادعا کنیم، اما عمل نداشته باشیم، زشت است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به یکی از فرمایشات امام راحل درباره مسئولیت‌پذیری همه در سرنوشت کشور بیان کرد: امام فرموده که همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند و عدم حضور و مسامحه  ممکن است گناهی باشد که در راس گناهان کبیره است؛ امروز تضعیف موضع نظام اسلامی گناه است. 

وی با بیان اینکه امروز کشور مقابل دشمن ایستاده است و نباید با برخی از اظهارات نظام را تضعیف کرد، گفت: ممکن است اشتباهاتی نیز رخ دهد اما بخاطر یک اشتباه نباید اصل قضیه را زیر سوال برد ما حق نداریم به نظام اسلامی ضربه بزنیم روز قیامت اینها حساب کشیده می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه همه باید حاضر باشند و حمایت کنند تا در 28 خردادماه شاهد انتخاب باشکوه باشیم گفت: امید است که با یک انتخاب خوب که نتیجه‌اش حضور نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی در مسئولیت‌ها است، کار و مشکل مردم حل شود.

انتهای پیام/424

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار