کد خبر: ۶۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
گروه استان‌ها- امام جمعه کرمان گفت: مردم با حضور حداکثری، با نشاط، آگاهانه و بابصیرت در انتخابات دولتی لایق در تراز جمهوری اسلامی را برگزینند.
 
 
 
 

به گزارش آرانیوزاز کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد به دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرمودند "خداوند تمام حالات ما را می‌داند و نمی‌توان کاری کرد که از خدا مخفی بوده و چیزی از دل ما عبور نمی‌کند که خداوند آن را نداند" پس بهترین راه این است که رضایت خداوند را جلب کرده و تقوای الهی را رعایت کنیم.

وی در ادامه بحث هفته گذشته با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های جدی انسان احساس ضعف در مقابل طبیعت است گفت: زمانی که انسان بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، فوران آتشفشان و غیره می‌بیند یا گاهی اوقات شیوع بعضی از بیماری‌ها و مشاهده ضعف بشر و دانشمندان در برابر آن انسان را نگران می‌کند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انسان در مقابل این حوادث، بیماری‌ها و نگرانی‌ها راهی جز توکل به خدا و سپردن امور به دست خداوند ندارد ادامه داد:‌ نگرانی دیگری که بشر دارد وجود دشمن است که منشأ جنگ‌های خانمان‌سوز و بی‌رحمانه است و راه برون رفت آن افرادی هستند که شجاعانه به دل دشمن می‌زنند و به آیات جهاد در قرآن کریم عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می‌شود که انسان سال‌ها زحمت کشیده و رنج‌های بسیاری متحمل می‌شود اما می‌بیند هیچ کس کوچک‌ترین تشکر و قدردانی از وی نمی‌کند و این باعث نگرانی انسان می‌شود افزود: در قرآن کریم خداوند می‌فرماید کسی که برای خدا کار کند این نوع نگرانی‌‌ها برایش پیش نمی‌آید.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به وجود زرق و برق دنیا و جاذبه‌ای که برای انسان ایجاد می‌کند گفت: نگرانی انسان برای از دست دادن این امکانات و دنیاپرستی خود عامل دلهره و اضطراب است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با تبریک روز جهانی محیط زیست و گرامیداشت شهدای این عرصه اظهار داشت: شهادت امام صادق (ع) را در پیش داریم و نخستین محور زندگی امام صادق (ع) حفظ اسلام و حراست از ارزش‌های دینی و محور دوم مبارزه با طاغوت زمان خود تا شهید شدن در این راه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد که خون خود را در راه برپا کردن پرچم اسلام فدا کردند گفت: در این روزها شاهد جریان‌های بزرگ سیاسی بوده‌ایم که نخستین آن رحلت امام خمینی (ره) و دومین آن آغاز رهبری مقام معظم رهبری است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه همه حرکات، سکنات، گفتار و رفتارهای گرفته شده از مکتب اهل‌بیت (ع) همراه با با تربیت اسلامی و رعایت آداب و اخلاق امام خمینی (ره) را آماده کرد تا پا به عرصه مبارزه با طاغوت بگذارد یادآور شد: امام خمینی (ره) با شجاعت، مواظبت، رعایت نکات و اخلاق دینی و با توکل بر خدا آرام آرام جامعه را آماده کرد و موفق شد که طاغوت را شکست دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه امام فقط با طاغوت درون کشور نبود بلکه با طاغوت جهان مبارزه کرد افزود: نمونه این مبارزات دوران هشت ساله دفاع مقدس بود که خود یک دانشگاه است.

امام جمعه کرمان تربیت انسان‌های بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی را در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این انسان‌ها در مکتب امام خمینی (ره) بزرگ و تربیت شده و خود صاحب مکتب شدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با همان بینش و دقت امام خمینی (ره) پرچم را به دست گرفت، کشور را در این سال‌ها از گردنه‌های سخت عبور داد و به جایی رساند که امروز کسی جرأت ندارد نگاه نامحرمی به کشورمان بیندازد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به درجات بالایی رسیده و پل‌های ترقی را پیموده است افزود: البته مشکلاتی هم وجود دارد که ریشه آن در عملکرد نادرست برخی از مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات 28 خرداد را در پیش داریم گفت: هر کس که ایران را دوست دارد باید در این انتخابات به وظیفه خود عمل کرده و با حضور حداکثری، با نشاط و آگاهانه و بابصیرت در انتخابات دولتی لایق جمهوری اسلامی را برگزینند.

انتهای پیام/511/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار