کد خبر: ۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بارندگی عصر یکشنبه موجب جاری شدن سیل و آبگرفتگی برخی اماکن روستایی در آبگرم و در منطقه الموت شد که درجراین آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر مفقود شده اند.

آخرین خبرها از سیل در قزوین، گیلان و کردستان

«به گزارش خبرنگار اجتماعی آرانیوز»

 علی محمد آهنی افزود: از فرد مفقود شده که گرفتار سیلاب شده بود هنوز اطلاعی در دست نیست و کشته شدن وی نیز تایید نشده است.

وی با اظهار بی اطلاعی از میزان خسارت سیلاب در الموت و آوج اظهارکرد: براساس گزارش های دریافتی بارندگی به برخی از راههای روستایی آوج و الموت نیز خسارت وارد کرده است.

آهنی خاطرنشان کرد: وزش تندباد نیز در آزاد راه قزوین - تهران موجب قطع برق روشنایی آزادراه و برخی اماکن خدمات رفاهی این محور شده است.

فرماندار شهرستان آوج نیز گفت: سیل در بخش آبگرم از توابع آوج موجب آبگرفتگی منازل روستایی در عباس آباد، ارتش آباد و ساغران سفلی شده است.

سید عبدالله موسوی افزود: این حادثه به ابنیه و راههای ۱۲ روستای این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی سیل گرفتگی یک مرغداری در روستای هلدر، چهار دستگاه موتور آب کشاورزی و تعداد زیادی گوسفند را از دیگر خسارت وارد آمده در این شهرستان برشمرد.

موسوی اظهارکرد: چهار تن از سرنشینان یک دستگاه خودرو مزدا که در مسیر روستای کلنجین در سیلاب گرفتار شده بودند نیز توسط نیروهای هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند و خودرو آنها نیز در پایین دست مسیر سیلاب با جرثقیل از آب بیرون کشیده شد.

رییس پیش بینی هواشناسی استان قزوین نیز سرعت تند باد عصر یکشنبه قزوین را ۷۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارندگی امروز نیز در شهرستان قزوین ۱۳.۵ میلی متر گزارش شده است.

غفور فلاح افزود: باتوجه به وزش باد شدید و وقوع تندباد، هوای قزوین با هفت درجه کاهش، یکشنبه شب ۱۸ درجه سانتیگراد می باشد.

تاکنون گزارشی از خسارت ناشی از سیلاب در گیلان ارائه نشده است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تاکنون گزارشی از خسارت های احتمالی ناشی از تندباد، بارش شدید باران و سیلاب در استان دریافت نشده است.

افشین عزیزی افزود: بیشترین سرعت باد در شهر جیرنده با ۷۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده اما از خسارت های احتمالی تاکنون اطلاعی به دست ما نرسیده است.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در گزارشی به ایرنا اعلام کرد که آبگرفتگی های جزئی در استان، با تلاش راهداران برطرف شده و این آبگرفتگی ها در محدوده پیچ شاه عباسی مسیر امامزاده هاشم، کمربندی رودسر و گرمابدشت اشکورات رودسر ، تنها برای ساعاتی، موجب کندی تردد عبور و مرور خودروها در این مسیرها شد که با تلاش ماموران راهداری، آبگرفتگی ها برطرف شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز از آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی احتمالی به حادثه دیدگان ناشی از سیلاب خبر داد و گفت: تاکنون، امدادرسانی ناشی از سیلاب به جمعیت هلال احمر گیلان گزارش نشده است.

هلال احمر کردستان آماده امدادرسانی به سیلزدگان است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: این جمعیت آماده امدادرسانی احتمالی به حادثه دیدگان ناشی از سیل تابستانه در شهرستان دیواندره و مسیر دیواندره - سنندج است.

حسن خدابنده لو افزود: به دنبال وقوع سیل از عصر روز شنبه در شهرستان سقز، جمعیت هلال احمر کردستان برای امدادرسانی احتمالی به حالت آماده باش درآمده است.

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی در تمام پایگاه ها و مراکز سطح استان کردستان در حالت آماده باش هستند.

او گفت: علاوه بر این، شش تیم امداد و نجات هلال احمر کردستان هم اکنون در شهرهای دیواندره و مسیر دیواندره سنندج در حال امداد رسانی و توزیع مایحتاج اولیه از جمله آب معدنی و بیسکویت به سیل زدگان هستند.

به گفته وی در شهرستان سقز که روز شنبه دچار سیلاب و آب گرفتگی معابر و خیابان ها شد نیروهای هلال احمر چند خانواده را اسکان دادند اما در سایر شهرها نیازی به اسکان نداشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: نیروهای امداد و نجات هلال احمر کردستان تا روز چهارشنبه که بر اساس پیش بینی های هواشناسی احتمال وقوع بارش و سیل در استان وجود دارد در حالت آماده باش هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار