کد خبر: ۶۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
گروه استان‌ها ــ رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه شهرستان دلیجان چهارراه ارتباطی مناطق مختلف در کشور است و اتباع خارجی در آن سکونت دارند مسئولان قضایی باید نسبت به این شرایط آگاه باشند.
 

دادگستری استان مرکزی با تبلیغات غیرقانونی و نامناسب برخورد می‌کند

 

 

 

 

به‌گزارش آرانیوز از  دلیجان، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دلیجان با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا مواردی ازجمله رعایت اخلاق در زمان تبلیغات، تأمین امنیت انتخابات و پیشگیری از تخلفات نامزدها مورد توجه دستگاه قضایی است؛ با تبلیغات غیرقانونی و نامناسب که به آبروی افراد و کاندیداها صدمه وارد می‌کند و در نهایت سبب تشویش اذهان عمومی شود برخورد می‌کند.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های امنیت کشور حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق‌های رأی است؛ بنابراین اگر کسی در تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات کوتاهی کند در واقع به امام(ره) و شهدا مدیون می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، در دسترس‌بودن مسئول قضایی و خدمت صادقانه و بی‌منّت به مردم در قوه قضائیه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه شهرستان دلیجان چهارراه ارتباطی مناطق مختلف در کشور است و اتباع خارجی در آن سکونت دارند مسئولان قضایی باید نسبت به این شرایط آگاه باشند.

موسوی با اشاره به سند تحول قضایی گفت: این سند یکی از افتخارات نظام اسلامی در گام دوم انقلاب و برگرفته از این بیانیه بوده که تجارب 40 ساله قوه قضائیه و کارشناسان این حوزه در آن مورد توجه قرار گرفته است و بومی‌سازی و بررسی این سند در سایر نهادها تاثیر مهمی دارد.

وی افزود: با توجه به اسناد بالادستی 7 مأموریت برای دستگاه قضا درنظر گرفته شده و 14 شاخص تحول‌آفرین که رضایتمندی مردم را به همراه دارد در آن بیان شده است‌ که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیران، معتمدان و شورای حل اختلاف در راستای برطرف‌شدن مشکلات و اختلافات به‌ویژه اختلافات خانوادگی استفاده کرد، گفت: سند تحول قضایی براساس محورهای مقابله با فساد و تحقق کارآمد تهیه شده که از نتایج آن رضایتمندی مردم و اجرای عدالت است اما باید توجه کرد که اجرای عدل تنها برعهده قوه‌قضائیه نیست و هر مسئولی در نظام اسلامی موظف به اجرای عدل در جامعه است.

 

 سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها اولویت دستگاه قضایی است 

دادستان عمومی و انقلاب اراک هم در این جلسه با اشاره به اجرای عدالت در جامعه گفت: برپایی عدل در جامعه، حمایت از حقوق مردم و پرچمدار عدالت بودن از وظایف مهم قوه قضائیه است و با قوانین موجود قانون‌شکنان و هنجارشکنان را وادار به ترک رفتار هنجارشکنانه می‌کند و مردم باید عدالت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را ببینند.

نبی‌الله قربانی افزود: دستگاه قضایی ضمانت اجرای قراردادهای خصوصی را تأمین می‌کند و سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اولویت این دستگاه است و باید اطلاع‌رسانی و شفافیت اقدامات دستگاه‌ قضایی انجام شود.

 رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی دلیجان مورد توجه قرار گیرد 

فرماندار شهرستان دلیجان هم در این مراسم با اشاره به تحقق شعار سال گفت: امسال باید برای تحقق شعار سال رفع موانع در واحدهای صنعتی شهرستان مورد توجه قرار گیرد؛ به طوری که شهرستان دلیجان قطب تولید الیاف و عایق‌های رطوبتی است.

وحید براتی‌زاده افزود: دستگاه قضایی در شهرستان دلیجان تسهیل‌کننده امور است و شهرستان دلیجان یکی از شهرهای نمونه استان در زمینه‌های مختلف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/713/س

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار