کد خبر: ۶۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تقاضای ۱۲۰ نفر از نمایندگان برای اولویت دهی به بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی خبر داد.

نامه ۱۲۰ نماینده مجلس به قالیباف درباره لایحه رتبه بندی معلمان

 

 

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آرانیوز از تقاضای ۱۲۰ نفر از نمایندگان برای اولویت دهی به بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی خبر داد.

در این تقاضا نامه نمایندگان از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته اند تا تبصره یک ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی پارلمان رسیدگی به این لایحه با توجه به تصویب در کمیسیون آموزش و همچنین پایان مهلت ارائه پیشنهاد‌های نمایندگان، در اولویت باشد.

«ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس می‌گوید "دستور هفتگى مجلس باید به ترتیب وصول طرح‌ها و لوایح از کمیسیون‏‌ها و سایر موضوعات طبق این آیین‌نامه توسط هیئت رئیسه مجلس تهیه و پس از چاپ و توزیع بر تابلوی مخصوص نصب شود.

رعایت ترتیب مذکور الزامى است. طرح‌ها و لوایحى که داراى اولویت باشند ممکن است بنا به تقاضاى دولت و یا پانزده نفر از نمایندگان و با موافقت هیئت رئیسه خارج از ترتیب وصول، در دستور هفتگى مجلس قرار گیرد. گزارش‌های تحقیق و تفحص، تفریغ بودجه و کمیسیون‌ها به‌جز گزارش طرح‌ها و لوایح، خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. این گزارش‌ها باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از طرح در مجلس چاپ شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و خلاصه آن حداکثر به مدت نیم ساعت در جلسه قرائت و متن کامل گزارش در مشروح مذاکرات چاپ شود.

در تبصره نخست این ماده تصریح شده حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان می‌توانند از رئیس جلسه مجلس تقاضا کنند گزارش چاپ شده کمیسیون خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد و رئیس مجلس هم درخواست متقاضیان را پس از صحبت یکی از متقاضیان، یک مخالف و یک موافق و هر کدام به مدت پنج دقیقه، به رأی می‌گذارد.

قانون آیین نامه داخلی مجلس پیش بینی کرده درصورت تصویب تقاضا، رسیدگی به گزارش مورد تقاضا در همان جلسه یا جلسه بعد شروع می‌شود و با اعمال مجدد این تبصره نمی‌توان آن را متوقف کرد».

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار