کد خبر: ۶۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
گروه استان‌ها ــ دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از تشکیل کارگروه مناطق آزاد در قوه‌قضائیه خبر داد و گفت: تسهیل و سرعت بخشیدن به حل مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، از مزیت‌های بارز تشکیل این کارگروه است.
 

کارگروه مناطق آزاد در قوه‌قضائیه تشکیل می‌شود

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاریآرانیوز از کیش،به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی در نشست هم اندیشی سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی این جزیره برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تشکیل کارگروه مناطق آزاد و استقبال معاون قوه قضاییه از این اقدام مهم اظهار داشت: تسهیل و سرعت بخشیدن به حل مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، از مزیت های بارز تشکیل این کارگروه است.

وی از حجم سرمایه‌گذاری، تولید، صادارت، واردات و حضور مستمر فعالان اقتصادی به‌ عنوان مزایای مهم در روند توسعه این مناطق نام برد و افزود: توجه به حوزه‌های درون و برون سازمانی از وظایفی است که به حل مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد کمک می‌کند.

مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت حل مشکلات درون سازمانی از سوی کارگروه تخصصی، گفت: مشکلاتی که مربوط به دستگاه‌های اجرایی از جمله مجلس و قوه قضاییه است، توسط دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی پیگیری خواهد شد.

او همچنین بررسی و حل مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق آزاد را از وظایف مهم و تعهدی شورای‌عالی برشمرد و یادآور شد: در سازمان‌های مناطق آزاد و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به دنبال ایجاد یک تعامل سازنده برای هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت هستیم.

به گفته مومنی، منطقه آزاد کیش در ارائه محتوا، کارشناسی، فعالیت‌ها و تسلط به قوانین و مقررات در میان دیگر مناطق آزاد کشور نمونه است و باید از این فرصت بهره لازم را برای موفقیت دیگر مناطق بکار برد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان این که شورای پارلمانی با مشارکت نمایندگان ادواری و تخصص‌های مختلف در دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم پارلمان در خصوص مالیات ارزش افزوده بود که با سه محوریت "تدوین دستورالعمل‌ها با همکاری وزارت دارایی، سران سه قوه و ارائه طرح پیشنهادی"در نظر داریم مشکلات فعالان اقتصادی را حل کنیم.

به گفته وی، با همکاری وزارت دارایی دستورالعمل‌ها تدوین خواهد شد تا در مرحله اجرا، فعالان اقتصادی دچار مشکل نشوند.

مومنی با اشاره به این که قوانین واگذاری زمین، واردات و صادارت در مناطق آزاد نیاز به اصلاح و تغییرات دارد، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند تعامل سازنده با فعالان اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد است که احتمالاً تا یک‌ماه آینده انجام‌ خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در رابطه با صدور پروانه ساخت و مجوزهای اقتصادی در مناطق آزاد تاکید کرد: برای رونق هر چه بیشتر کسب و کارها و مانع زدایی‌ها، حل مشکلات آنان در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

 

شایان ذکر است؛ در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف که با حضور جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ از بین رفتن مزیت‌های مناطق آزاد، شناسایی ابزارهای تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری، اعمال مالیات ارزش افزوده، مانع زدایی‌ها، تشکیل کارگروه تخصصی، پیچیدگی بروکراسی اداری که مانع سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها می‌شود، کم رنگ شدن قیمت رقابتی در مناطق آزاد، مهندسی مجدد برنامه‌ها و طرح‌ها ، اصلاح آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها بر اساس میزان حجم سرمایه گذاری از جمله مباحثی بود که از سوی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مطرح شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار