کد خبر: ۶۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نقش بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رونق کسب و کار را انکار ناپذیر دانست و گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به تحول آفرینی در بخش‌های اقتصادی و تولیدی جزیره کمک کند، بانک‌ها هستند
نقش بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رونق کسب و کار انکارناپذیر است

به گزارش آرانیوز از قشم، علی درویش پور در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا، اظهار داشت: شرایط سخت اقتصاد در سال های اخیر در اثر تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای فعالان اقتصادی و کسب و کارها در منطقه آزاد قشم شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید،  پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در این منطقه و رفع تحریم‌ها، تفاهمنامه همکاری با بانک سینا منعقد شد تا از ظرفیت‌های این بانک برای کمک به فعالان اقتصادی و رونق فعالیت کسب و کارها در این منطقه استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ظرفیت‌های مختلف جزیره قشم در حوزه ‎های گردشگری، پتروشیمی، نفت و انرژی، شیلات و تجارت این منطقه را به سرزمین فرصت‌های طلایی تبدیل کرده است.

به گفته درویش پور؛ قشم سرشار از جاذبه‌های طبیعی است و می‌تواند مقصد نخست گردشگری در کشور و حتی جهان باشد و مصمم هستیم تا این منطقه را به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی جزیره بویژه در حوزه نفت و انرژی، تصریح کرد: قشم به عنوان سومین هاب پتروشیمی کشور شناخته شده و البته با توجه به وجوئ نیروگاه ها و پالایشگاه‌های فعال و در حال ساخت، یکی از قطب های حوزه نفت و انرژی نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قشم در حوزه شیلات نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در آینده نزدیک سهم قابل توجهی از میگوی کشور با قابلیت صادرات در این جزیره تولید خواهد شد.

درویش پور افزود: در شرایط کنونی، بانک‌ها می‌توانند در حل مشکلات فعالان اقتصادی، ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران و تحول آفرینی در حوزه‌های مختلف اقتصادی جزیره نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نقش بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رونق کسب و کار انکار ناپذیر است، بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به تحول آفرینی در بخش‌های اقتصادی و تولیدی جزیره کمک کند، بانک‌ها هستند و امیدواریم با حضور فعال بانک سینا در قشم، مسئله تامین نقدینگی فعالان اقتصادی جزیره فراهم و  بخشی از موانع این حوزه رفع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تمام بانک‌ها می‌توانند با حضور فعال در جزیره قشم و بررسی حوزه‌های مختلف به فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و... کمک کنند.

 

درویش‌پور در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، نفت و انرژی، شیلات، گردشگری و... دارد و آماده حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت فعالیت اقتصادی است.

انتهای پیام/7558/ز

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار