کد خبر: ۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: آنچه اهمیت دارد نمایش اقتدار و عزت ملی در چشم جهانیان است و با حضور پرشور همه آحاد جامعه در این عرصه مردم پیروز اصلی خواهند بود.
 

استاندار گیلان: حضور پرشور آحاد جامعه در انتخابات عامل پیروزی مردم و نمایش اقتدار ملی است

 

به گزارش آرانیوز از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان گیلان اظهار داشت: امروز با توجه به صف آرایی‌های مختلف و نظم جدید سیاسی در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آنچه بیش از گذشته اهمیت دارد نمایش اقتدار و عزت ملی در چشم جهانیان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات موضوعی دارای اهمیت است تصریح کرد: تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات کارکردهای متعددی برای کشورمان دارد به طور قطع با حضور پرشور همه آحاد جامعه در این عرصه مردم پیروز اصلی خواهند بود.

زارع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای ایثار، نفی‌طاغوت، ایدئولوژی توحیدی، نظام اسلامی-ایرانی بوده و متعلق به مردم است خاطر‌نشان کرد: ملت در شکل‌گیری نهضت اسلامی همواره پشتیبان امام خمینی(ره) بودند و در پیروزی علیه رژیم ستمگر شاه نقش‌آفرینی اصلی را بر عهده داشتند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر اینکه پشتوانه مستحکم از اقتدار ملی است نشان تجلی آن است که نظام اسلامی ایران بر اراده مردم استوار بوده و جلوه‌هایی از وحدت و انسجام ملی را برای دنیا به نمایش می‌گذارد.

وی اهمیت انتخابات پیش رو به واسطه تعیین عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را یادآور شد و افزود: برگزاری انتخابات‌ سالم، با مشارکت حداکثری و قانون‌مند به تمامی برنامه‌های مرتبط از اولویت‌های مجریان و ناظران انتخابات است.

استاندار گیلان افزود: تعامل و همکاری بخش‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات در چارچوب قانون نتیجه تحقق مشارکت حداکثری و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی کشور خواهد بود و همچنین انتخابات 4 دهه گذشته نیز با استقرار نظام مردم سالاری دینی همراه با اراده مردم و حاکمیت آنان بوده است.

زارع اجرای قانون را فصل مشترک مجریان و ناظران انتخابات خواند و ابراز داشت: تعامل شایسته بین هیئت‌های اجرایی و نظارت استان وجود دارد و طبق فرموده رهبر انقلاب "رای مردم حق‌الناس است" که  این جمله باید در ذهن مجریان و ناظران انتخابات باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سلامت شهروندان یکی از دغدغه‌های مورد توجه در این دوره انتخابات است گفت: تدوین و ابلاغ توصیه‌های بهداشتی توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات، جدیت مجموعه حاکمیت نسبت به موضوع سلامت و مسیر برگزاری این رویداد حماسی با توجه به حفظ سلامت رأی‌دهندگان از اولویت‌ها است

انتهای پیام/613/ز

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار