کد خبر: ۶۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
گروه استان‌ها- رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ۱۱ هزار دانش‌آموز رأی‌ اولی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری آرانیوز از قزوین، منوچهر حبیبی در همایش حضور دانش‌آموزان و محصلان رأی‌اولی‌ که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 11 هزار دانش‌آموز رأی‌ اولی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت دارند که حضور آنها جلوه پررنگی به فضای انتخاباتی استان خواهد بخشید.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری همه دانش‌آموزان رأی اولی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اضافه کرد: برای آموزش نحوه حضور بر سر صندوق و رأی دادن محتواهای تصویری آموزشی آماده شده که از طریق شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان و محصلان رأی اولی قرار خواهد گرفت و معلمان و فرهنگیان ما هم اطلاعات لازم را در قالب کنفرانس‌های آزاد تصویری به دانش‌آموزان ارائه خواهند داد.

حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور حداکثری در انتخابات سرمایه اجتماعی و قدرت نرم نظام را افزایش می‌دهد، بنابراین معلمان و دانش‌آموزان ما باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی به انتخابات پیش رو نگاه کنند و اسیر نگاه‌های منفی‌گرایانه و ناامیدکننده رسانه‌های غربی و معاند نشوند تا در نهایت بتوانیم زمینه پیشرفت و تحول کشور را از طریق برگزاری انتخاباتی پرشور مهیا کنیم.

مقابله با شبهات انتخاباتی در جلسات بصیرت‌افزایی بسیج فرهنگیان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به ضرورت انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان اصلح در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در همین رابطه بسیج فرهنگیان به همراهی سازمان بسیج دانش‌آموزی سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی را با محوریت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در ایام تبلیغات برگزار می‌کند.

سرهنگ هادی بغدادی افزود: در این جلسات مبانی عقلی و شرعی شرکت در انتخابات و همچنین مقابله با شبهات انتخاباتی مطرح‌شده از سوی دشمنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به معلمان و فرهنگیان هم‌‌استانی در این حوزه آموزش‌های بصیرتی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری و دوره ششم شوراهای شهر و روستا 11 هزار دانش‌آموز از پایه‌های 11 و 12 مقطع متوسطه دوم مشارکت خواهند داشت، گفت: نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از دانش‌آموزان این 2 مقطع تحصیلی نشان‌دهنده اشتیاق بالای آنها برای حضور در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری است.

 

اجرای سند تحول بنیادین آموزشی در بعد سیاسی

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه سیاست و سیاست‌ورزی گفت: مشارکت گسترده رای‌اولی‌های استان قزوین در انتخابات پیش رو نشانه‌ای از بلوغ و روحیه انقلابی متبلور شده دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم ماست که با حضور  فعال و پر از شور و نشاط خود به فضای انتخابات در استان قزوین گرما خواهد بخشید.

بغدادی اضافه کرد: بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی تا روز انتخابات تلاش خواهند کرد که در جهت بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و زمینه‌سازی برای حضور گسترده آنها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/ز

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار