کد خبر: ۶۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 

بررسی لایحه هزینه اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در کمیسیون بودجه

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با آرانیوز با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لایحه هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در این نشست بررسی شد، این موضوع مربوط به سال ۶۱ و به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد و در آن زمان معادل ارزی ۴ میلیارد ریال بودجه برای تجهیزات در خارک اختصاص داده شده بود.

وی افزود: آن زمان جزیره خارک تحت حملات هوایی گسترده قرار داشت و این مبلغ برای تجهیز وسایل حفاظتی هزینه و عکس‌های آنها موجود است. این تجهیزات متاسفانه در زمان بمباران‌ها از میان رفته و اسنادی که بتوانند هزینه قطعی را بوسیله آن منظور کنند، هم نابود شده و بنابراین این موضوع حدود چهل سال باقی مانده و حل نشده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در جلسه امروز بعد از بحث و بررسی مقرر شد کمیته ای متشکل از وزرای نفت، دفاع و اقتصاد و دیوان محاسبات با بررسی صورت جلسات و مدارک موجود در صورت اطمینان از منظور شدن قطعی هزینه، آن را تایید و از حساب‌های باز دولت خارج شود. البته این لایحه تاکنون چندین بار در ادوار مختلف مجلس در کمیسیون بررسی  شده بود اما در دستور کار جلسات مجلس قرار نگرفته است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار