کد خبر: ۶۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
استاندار تهران از ارائه پیشنهاد اعمال منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه سال جاری با هدف کنترل بیماری کووید۱۹ خبر داد

 

اعمال محدودیت‌ ها در تعطیلات نیمه خرداد

استاندار تهران از ارائه پیشنهاد اعمال منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه سال جاری با هدف کنترل بیماری کووید۱۹ خبر داد

 

ارائه پیشنهاد اعمال منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خرداد

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان تهران گفت: در جلسه امروز گزارشی از این بیماری و روند شیوع آن در استان تهران ارائه شد. این گزارش نشان داد باید همچنان دقت و مراقبت بیشتری داشته باشیم و روند تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنیم. قطعا با رعایت این شیوه می توانیم نسبت به حفظ وضعیت موجود و عدم برگشت به پیک مجدد موفق باشیم.

وی افزود: در جلسه امروز مصوبه ای در خصوص مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه ای داشتیم. با توجه به اینکه نقدینگی دانشگاه های علوم پزشکی کاهش یافته و مطالبات قابل توجهی از سازمان های بیمه ای دارند به شکلی که مطالبات از بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح قابل توجه است. بنابراین با پرداخت این مطالبات بخشی از هزینه بیمارستان ها که در شرایط کرونایی کاهش یافته است تأمین می شود.

وی تأکید کرد: قطعا در این راستا باید سازمان های بیمه ای شرایطی را فراهم کنند که پرداخت ها در زمانی کوتاه تر انجام شود و منوط به ارسال پرونده های الکترونیک نباشد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات اشاره کرد و افزود: هیچ تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته همانند مساجد و سالن های سرپوشیده نباید داشته باشیم. در فضاهای باز نیز با فاصله هشت متر و ظرفیت ۳۰ درصد باید جلسات برگزار شود. در مورد جلسات درون ستادها نیز براساس رنگ بندی شرایط کرونایی تشکیل جلسات در شهرهای قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر بلامانع است. استقبال و راه اندازی کارناوال ها نیز ممنوعیت دارد و همه باید این موارد را به صورت دقیق رعایت کنند.قطعا زمان برگزاری جلسات نیز حداکثر باید دو ساعت باشد. باید همکاری و هم افزایی لازم در این زمینه بوجود بیاید تا خدایی ناکرده شاهد ایجاد پیک مجدد نباشیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان تهران نیز به راه اندازی ۶۴ مرکز واکسیناسیون در تهران اشاره کرد و افزود: تعداد این مراکز به زودی تا ۱۰۰ مرکز افزایش پیدا می کند و امیدواریم ابزار لازم برای واکسیناسیون گروه های سنی که در اولویت دریافت واکسن هستند فراهم شود. این آمادگی در استان تهران به خوبی ایجاد شده به شکلی که تهران جزو استان های برتر در تأمین فضا و ابزار لازم برای واکسیناسیون شده است.

وی در خصوص ممنوعیت تردد در ایام تعطیل گفت: اگر جهش های جدید کرونا ویروس چرخش اش توسط ترددها فراهم شود باید جلوی آن گرفته شود. در تعطیلی ها بیشترین سفر از تهران به همه نقاط کشور انجام می شود لذا پیشنهاد و درخواست ما این است که مصوب شود از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه سال جاری منع تردد استانی همانند عید فطر اعمال شود.





برچسب ها: ویروس کرونا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار