کد خبر: ۶۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
گروه استان‌ها- این روزها بازار بحث‌های سیاسی - انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد داغ است و رفته رفته به سمت یک انتخابات پرشور می‌رویم تا همچون گذشته رکورددار حضور در پای صندوق باشند.

به گزارش خبرگزاری آرانیوزاز یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها در فضای داغ بحث‌های سیاسی به سر می‌برد، فضایی که نوید یک رخداد سیاسی مهم را می‌دهد.

انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود مردمی وفادار و متعهد همواره از شور و نشاط خاصی برخوردار بوده و رکورد مشارکت گسترده مردم این دیار در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور مُهر تأییدی بر این ادعا است.

با توجه به حاکم بودن فرهنگ قومی و قبیله‌ای بر استان کهگیلویه و بویراحمد انتخابات در هر نوع و مرحله‌ای تحت تأثیر این فرهنگ قرار می‌گیرد و در کنار شورآفرینی در عرصه‌های مهم این موضوع با توجه به حساسیت‌ها و هیجانات قومی و قبیله‌ای می‌تواند مشکل ساز باشد.

بی‌شک امروز با توجه به گستردگی استفاده آحاد جامعه از رسانه‌ها و فضای مجازی، اخبار و محتوای تولیدی می‌تواند در مدیریت و سمت و سو دادن به افکار مؤثر باشد.

فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش فعالیت اصحاب رسانه در جامعه اظهار داشت: اصحاب رسانه با فعالیت خود می‌توانند به اقتدار نظام کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه قدرت رسانه از قدرت نظامی هم بیشتر است و رسانه‌ها با انتقال اخبار و اطلاعات، مشکلات و کمبودها، فرهنگ‌سازی و ایجاد شور و نشاط در عرصه‌های مهم ثابت کرده‌اند که در حیات جامعه می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فضای امن همواره حاکم بر انتخابات استان بوده لذا همکاری اصحاب رسانه می‌تواند امنیت را بیش از پیش بر فضا حاکم کند.

محمدی افزود: نخستین انتظار ما از اصحاب رسانه ایجاد فرهنگ‌سازی برای تشویق مردم برای رفتن به سمت انتخاب اصلح و اولویت دادن منافع عمومی بر منافع شخصی است.

وی ادامه داد: فضایی را که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند در هر شرایطی تأثیرگذار است، باید تلاش شود زمینه ایجاد مشارکت گسترده را به عنوان یک راهبرد و ضرورت فراهم کنیم.

محمدی اظهار داشت: مشارکت حداکثری نیاز اساسی نظام و از مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوان دارند، مشارکت حداکثری باعث می‌شود امکان انتخاب فرد اصلح به خوبی فراهم شود.

 

رسانه‌ها امیدآفرینی کنند

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، گفت: انسجام وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایران اسلامی و رزمندگان عزیز در عملیات بیت‌المقدس باعث شد تا فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در مبارزات جنگ هشت ساله تحمیلی رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌اللّه خرم‌روز افزود: مطالبات اصحاب رسانه توجه خواهد شد اما مطالباتی که درست و قابل پذیرش باشد چرا که پیگیری مطالبات به حق مردم باعث خواهد شد، برای برطرف شدن مشکلات تلاش شود.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های رسانه مطالبه‌گری بر اساس صداقت و انتقال صحیح مطالب است، رسانه‌ها نباید تحت تاثیر اخبار غیرموثق که به نظام لطمه وارد می‌کند قرار بگیرند.

خرم‌روز خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای از لازمه‌های برای ورود به فعالیت رسانه‌ای است و عدم وجود سواد رسانه‌ای باعث می‌شود که با تحت تأثیر قرار گرفتن به غوغا سالاری و اهداف شوم دشمن خطر جامعه را تهدید کند.

وی بر آموزش در فضای رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: اگر صداقت در بیان و انتشار مطالب نباشد، چه بسا یک خبر نادرست، باطل و دروغ باعث شود فضای جامعه را ملتهب کند و امنیت جامعه را تهدید کند.

خرم‌روز گفت: اصحاب رسانه باید به ابعاد امنیتی جامعه توجه داشته باشند و برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که نیاز ضروری نظام است تلاش کنند.

وی افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد علاوه بر تطبیق قوانین و تفسیر قانون اساسی است و آنچه را که شورای نگهبان در بررسی تأکید صلاحیت نامزدهای انتخابات انجام می‌دهد مطابق با قانون است و توهین و تهمت به فقهای شورای نگهبان برای نظام و اسلام خطرناک است.

خرم‌روز بیان کرد: عمل به قانون مطالبه مردم از شورای نگهبان است و یقین بدانید که شورای نگهبان مطابق قوانین و ضوابط به وظیفه و رسالت خود عمل می‌کند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار داریم که اصحاب رسانه برای اعتمادسازی و زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات بدور از غوغا سالاری و پمپاژ افکار منفی تلاش کنند تا یک‌ بار دیگر شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور در استان و کشور باشیم.

 

 
برچسب ها: انتخابات
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار