کد خبر: ۶۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
گروه استان‌ها - اردستان که قطب اول تولید گوشت سفید در استان اصفهان است چرا باید مردم از گوشت سفید بدون کیفیت استفاده کنند؟

ماجرای گوشت‌های سفید بدون کیفیت در قطب اول تولید مرغ استان اصفهان چیست؟

 

به گزارش خبرگزاریآرانیوزاز اردستان ، موضوع تولید مرغ یکی از صنعت‌هایی است که امروزه مورد توجه همه جوامع بوده و برای تامین این ماده پروتئینی هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند تا با توجه به جامعه شهر نشینی بتوانند این تولید را برای خود به عنوان یک مصرف روزمره تهیه کنند.

شهرستان اردستان با تعداد 128 واحد مرغداری گوشتی و دو واحد تخم‌گذار فعال و با چهار میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در هر دوره و 570 هزارمیزان تخم‌گذار با هشت واحد فعال یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید و رتبه اول تولید گوشت سفید در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است اما متاسفانه به دلائل نبود کشتارگاه و به صرفه نبودن آن مجبور به صادر کردن آن به مرکز استان می‌شود.

طبق پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان شهرستانی و استانی از مرغ تولید شده در اردستان که تحویل استان می‌شود در عوض آن مقداری گوشت سفید در قالب طرح قیمت مصوب به شهرستان عودت داده می‌شود که به اذعان مسئولین مربوطه گوشت‌های ارسالی از استان دارای کیفیت و از وزن قابل قبولی برخوردار نیست که این موضوع نشان می‌دهد مرغ‌های ارسالی به استان که از وزن قابل قبولی برخوردار است در استان نگه داشته شده و به جای آن مرغ‌هایی با سایز کوچک به شهرستان ارسال می‌شود که مسئولان باید در این زمینه موضوع را پیگیری کنند.

اسحاق شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار آرانیوز در اردستان، اظهار داشت: با برگزاری جلساتی که با تعاونی‌های مرغداری، رئیس اداره دامپزشکی، رئیس اداره صمت و تعاون روستایی در خصوص مرغ و تخم مرغ داشتیم و با توجه به اینکه شهرستان اردستان قطب پرورش مرغ گوشتی است و بالاترین تولید گوشت سفید را در استان اصفهان دارد متاسفانه مرغی که برای شهرستان می‌آید از کیفیت لازم برخوردار نیست.

 

وی افزود: به همین منظور هماهنگی‌ها انجام شده و تماس‌هایی گرفته شده که نباید مرغ با کیفیت پایین برای اردستان بیاید چرا که اردستان که قطب اول تولید گوشت سفید است مردم باید مرغ با کیفیت را مصرف کنند که این موضوع 100 درصد پیگیری می‌شود و جلوی این موضوع گرفته خواهد شد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: در خصوص احداث کشتارگاه در شهرستان اردستان یک متقاضی جدید در بخش زواره داریم که کارهای آن ثبت شده اما متاسفانه پیگیری نشده است که در اسرع وقت موضوع پیگیری می‌شود و افرادی هم که قبلا زمین برای احداث کشتارگاه گرفته‌اند موضوع آن پیگیری می‌شود.

وی ابراز داشت: در خصوص توزیع نهاده‌های دامی مقرر شده تا جلسه‌ای با رئیس تعاون روستایی و شرکت گاوداران و شرکت تعاونی شهرهای زواره و مهاباد برگزار و با توجه به اینکه کشاورزان و دامداران در خصوص توزیع نهاده‌ها گلایه دارند موضوع بررسی شود و نحوه توزیع سال گذشته هم بررسی شود و نهاده به فرد داده نمی‌شود بلکه به تعداد دام موجود بعد از راست آزمایی و بر اساس پروانه توزیع می‌شود.

با خاطیان ساخت و ساز غیر مجاز در بخش کشاورزی برخورد می‌شود

شفیعی بیان کرد: در موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در صدد هستیم تا به صورت 100 درصد از واحدها عملکرد سال 99 و پیش بینی 1400 را دریافت کنیم و در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین توزیع نهاده و کارهایی که در مدیریت کلا انجام شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان تاکید کرد: با توجه به خشکسالی و کم آبی در شهرستان اردستان برنامه.های امسال هم ادامه برنامه‌های سال گذشته است و در خصوص مرمت و بازسازی قنوات، ایمن سازی آن‌ها در برابر سیل انجام شده است و با اعتباری که توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کمک شد با ایمن‌سازی که صورت گرفت از تخریب و خسارت سیل در امسال جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: برای موضوع خشکسالی تغییر الگوی کشت را داریم و اجرای بیشتر سیستم‌های نوین آبیاری و تسطیح لیزری که در سال گذشته مقداری انجام شده بود امسال هم 100 درصد اضافه بر سازمان انجام می‌شود و مکان‌هایی که باید کانال کشیده سود به منظور حفظ بافت روستا در خواست کانال مورد نیاز را داریم.

شفیعی گفت: برنامه‌ها و طرح‌های کشاورزی شهرستان اردستان در دو طرح کوتاه و بلند مدت تهیه شده که به زودی شاهد خبرهای خوبی در حوزه کشاورزی شهرستان خواهیم بود و به منظور توسعه کشاورزی مصوبات جلسات گذشته پیگیری می‌شود و رویکردمان بر روی گلخانه مثبت است و رایزنی‌های خوبی انجام شده و در این تغییر و تسهیلات گلخانه‌ها که درخواست تسهیلات داده اند انجام می‌شود و توسعه گلخانه مد نظر است و موضوع راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای که در دو دولت قبل جانمایی شد و مقداری کار انجام شده بود و به سرانجام نرسیده بود زمین آن موجود است و درخواست داده شده تا تحویل جهاد کشاورزی شود و این زمین که حدود 15هکتار است می‌تواند شهرک گلخانه‌ای با گرفتن سهمیه آب  پیشرفت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/802/ ع

 
نظرشما
پربازدیدها