کد خبر: ۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: دشمن در جنگ‌تحمیلی همه ابزارهای جنگ را داشت اما در‌ مقابل انگیزه ملت ایران شکست خورد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: دشمن بعثی با ‌وجود تمام ابزارهای جنگی در ‌مقابل انگیزه ملت ایران شکست خورد

به گزارش خبرگزاریآرانیوز از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم غبارروبی گلزار شهدای رشت به مناسبت سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تاریخ ایران هرگز سوم خرداد‌ماه روز پیروزی بر رژیم غاصب بعث را از یاد نخواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عراق تنها نبود و کشور‌های غربی از هر نظر عراق را حمایت می‌کردند افزود: صدام جنایتکار با توصیه‌ کشورهای غارتگر غربی به ایران حمله کرد اما به نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: خرمشهر 578 روز در تصرف رژیم بعث بود اما جوانان خط‌شکن ایران با کمک نیروهای مسلح توانستند در سوم خرداد‌ماه خرمشهر را آزاد کنند و 16هزار نفر از نیروهای بعث را کشته و زخمی کردند و 19 هزار نفر از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه صدام و قدرت‌های در غربی دریافتند که ملت ایران به سلاح‌جنگی وابسته نیست خاطر نشان کرد: دشمنان باورشان شد که آن چیزی که می‌تواند مسلمانان را نجات دهد سلاح‌ جنگی و سلاح‌ هسته‌ای نیست بلکه ایران با ظرفیت نیروی انسانی بالا برایشان خطرساز است. 

وی به سخن امام باقر(ع) که می‌فرمایند "خدای متعال جهاد را بر تمام اعمال برتری داده است" اشاره کرد و افزود: مجاهدان در راه خدا از صفات بی‌شماری نزد پروردگار برخوردارند و امروز ما نزد کسانی حضور داریم که روزی برای آرامش ایران در خون خود غلتیدند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه پیروزی رزمندگان اسلام در گرو سه عامل مهم است ابراز داشت: نخستین عامل در فتح خرمشهر این بود که مردم و رزمندگان به خداوند ایمان و اعتماد قلبی داشتند.

آیت‌الله فلاحتی دو عامل دیگر موفقیت در آزادسازی خرمشهر را ایثار رزمندگان و داشتن رهبری دانست که در مسیرش چیزی جز خدا و پیامبرش نمی‌بیند و گفت: دشمن در جنگ تحمیلی همه‌ ابزارهای جنگ را داشت اما در مقابل انگیزه ملت ایران شکست خورد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در پیروزی خرمشهر به ما درس بزرگی داد و آن این بود که به خود مغرور نشویم افزود: امام خمینی(ره) فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد و نباید از یاد برد که بدون توکل به خدا این فتح امکان‌پذیر نبود". 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن تمام ابزارهای جنگ الکترونیک را در اختیار داشت اما نتوانست در برابر رزمندگان ما پیروز شود گفت: خداوند وعده داده که هر ملتی که در راه حق مقاومت کنند آن‌ها را یاری می‌کند و دشمنانش را آهسته آهسته از سر راهشان بر می‌دارد.

به گزارشآرانیوز حاضران در مراسم با شاخه گلی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/613/ ع

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار