کد خبر: ۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
گروه استان‌ها-۴۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که در سایه نبود اعتبار خانواده‌های زیادی را سیاه پوش می‌کنند.

 

خطرآفرینی ۴۵ نقطه در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ انسان‌های که در نبود بودجه جان می‌دهند

 

به گزارش خبرگزاری آرانیوز از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن شرایط خاص توپوگرافی و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های زاگرس، از مناطق بکر و طبیعی بسیاری برخوردار است.

شرایط کوهستانی استان باعث شده تا اکثر مسیرهای ارتباطی جاده‌ای از دل مناطق کوهستانی عبور کند و خطر تصادفات رانندگی نیز جان مسافران را تهدید کند.

استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب کشور و برخورداری از مناطق بکر طبیعی ظرفیت مناسبی برای رونق اقتصادی به ویژه در بخش گردشگری دارد.

بی‌شک اگر در کنار ظرفیت‌های بسیار مناسب، برخی زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد، نمی‌توان به صورت مطلوب از ظرفیت‌ها استفاده کرد و باید شاهد سوت و کور بودن اقتصاد باشیم.

از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ایجاد یک منطقه اقتصادی وجود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی است.

از آنجایی که ایجاد زیرساخت ارتباطی دریایی در استان با توجه به عدم وجود شرایط، مورد انتظار نیست، اما اتصال مسیر ارتباطی ریلی استان به شبکه کشوری در کنار توسعه فرودگاه‌ها و ایجاد مسیرهای ارتباطی استاندارد جاده‌ای از مطالبات به حق مردم استان می‌باشد.

گرچه قریب به دو دهه از وعده اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی کشور می‌گذرد، و هنوز سوت قطار در این استان کسی را از خواب بیدار نکرده‌است، شاید انتظار داشتن مسیرهای ارتباطی جاده‌ای استاندارد کمترین انتظاری هست که مردم سخت‌کوش استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان دارند، تا کمتر شاهد مرگ عزیزان خود در جاده‌های غیر استاندارد باشند.

محمد حسین نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو باآرانیوزاظهار داشت: مسیرهای ارتباطی جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد 45 نقطه حادثه ‌خیز دارد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی مسیرهای ارتباطی جاده‌ای در استان و رفع نقاط حادثه‌خیز نیازمند اعتبارات مالی است، افزود: در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون 25 نقطه حادثه ‌خیز شناسایی شده، که استاندارد سازی آن نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.

نصیری خاطرنشان کرد: رفع تمام نقاط حادثه‌خیز استان نیازمند 220 میلیارد تومان اعتبار است که به دلیل محدودیت اعتبارات تنها ده نقطه در استان در برنامه کاری سال 1400 در دستور کار قرار گرفته‌است.

کیومرث حاجی‌زاده معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو باآرانیوز وجود مسیرهای ارتباطی جاده‌ای غیر استاندارد را زیبنده استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد ندانست و گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی باید در استاندارد سازی مسیرهای ارتباطی جاده‌ای برای کاهش تصادفات و تلفات تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت کاهش حجم تصادفات افزود: حذف نقاط حادثه‌خیز و زیباسازی ورودی شهرهای استان در اولویت کاری فعالیت‌های عمرانی استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار