کد خبر: ۶۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
گروه استا‌ن‌ها- بررسی آمارهای رسمی از پیک‌ چهارم همه‌گیری کرونا در ایران اگر چه حکایت از بهبود شرایط دارد اما شکل‌گیری کانون‌های جدید پراکنده امکان دارد دوباره باعث تقویت احتمال بروز پیک‌ پنجم شده باشد.

 

 

آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی در حال افزایش است

 

به گزارش خبرگزاری آرانیوز از بیرجند، خوشبختانه از قله پیک چهارم کرونا عبور کردیم و هم اکنون در 28 استان سیر نزولی ادامه دارد اما با توجه به تایید ویروس جهش یافته هندی در برخی استان‌ها احتمال ایجاد کانون‌های جدید ابتلا دور از انتظار نیست.

اگر چه از قله پیک چهارم عبور کرده‌ایم و تا دو هفته آینده شاخص‌ها و آمارها عموماً نزولی خواهند بود اما نباید فراموش کنیم که امکان وقوع پیک پنجم کرونا وجود دارد و در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی این احتمال قوت بیشتری خواهد گرفت.

شناسایی 47 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در 24 ساعت گذشته 161 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 47 بیمار جدید شامل 7 مورد بستری و 40 مورد سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: از این تعداد 23 مورد از بیرجند، 9 مورد از قاینات، 5 مورد بشرویه، 4 مورد از فردوس دو مورد از شهرستان‌های طبس و نهبندان و از شهرستان‌های سرایان و خوسف هر کدام یک مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی بیان کرد: همزمان 217 تست سریع تشخیص کرونا در استان انجام که از این طریق هم 49 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر 184 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که 70 نفر کرونا مثبت بود و از این تعداد 8 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر نامساعد است.

مهدی‌زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 19 هزار و 828 بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت جدید در استان نداشتیم و تعداد فوتی‌های کرونا در استان همان 888 نفر است.

 

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از تحویل حدود 22 هزار دز واکسن جدید در دو روز گذشته به استان خبر داد و گفت: با ورود این تعداد واکسن، روند واکسیناسیون در استان تسریع خواهد شد به این صورت که گروه سنی 80 سال به بالا در هر ساعت از فعالیت مراکز تجمیعی، بدون اخذ نوبت می‌توانند جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

وی بیان کرد: گروه سنی 75 تا 79 سال براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت فراخوان می‌شوند و در بازه زمانی مشخص شده، جهت تزریق واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: گروه سنی 70 تا 74 سال نیز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و در یک مدت کوتاه پیامکی برای آنها ارسال خواهد شد که زمان و مکان تزریق واکسن برای آنها مشخص و بر اساس آن زمان‌بندی، به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسیناسیون آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه چهار مرکز تجمیعی در سطح استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده افزود: همچنین با کمک عزیزانمان در بسیج، سپاه و شهرداری بیرجند، مرکز واکسیناسیون خودرویی در محل چهارشنبه بازار بیرجند نیز از فردا راه‌اندازی خواهد شد که امید است آن هم به تسریع در واکسیناسیون کمک کند.

انتهای پیام/253/ح

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار