کد خبر: ۶۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اصل در انتخابات پیشگیری از وقوع تخلف است گفت: تاکنون ۲۰۰ تذکر از سوی دادگستری به افراد و گروه‌ها به ویژه برای فعالیت در فضای مجازی داده شده است.

رصد تخلفات انتخاباتی در استان فارس؛ تاکنون ۲۰۰ تذکر داده شده است

 

 

 

به گزارش خبرگزاری آرانیوز از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع انتخابات که به صورت مجازی برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: مقاومت مردم ایران آن روز جواب داد و  امروز آن مقاومت نمادی برای آزادی‌خواهان شده است.

وی با بیان اینکه در پایان خردادماه امسال هم عملیات دیگری است که باید همه تلاش کنند که پرشور، سالم و رقابتی برگزار شود گفت: در قانون اساسی نسبت به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری توجه ویژه شده و برای هر یک از دستگاه‌ها نیز وظایفی تعریف شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری افزود: 98 درصد از امکانات کشور در اختیار رئیس‌ جمهور است که این امر تکلیف را در اهمیت شرکت در انتخابات آن مشخص می‌کند و باید قوی‌ترین شخص با شاخصه‌هایی که رهبری تبیین کردند انتخاب شود.

موسوی با اشاره به وظایف دادگستری در ایام انتخابات بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است به همین دلیل شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از بهمن‌ماه در استان فارس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اصل در انتخابات پیشگیری از وقوع تخلف است، عنوان کرد:  از زمان تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی 200 تذکر از سوی دادگستری به افراد و گروه‌ها به ویژه برای فعالیت در فضای مجازی داده شده است. 

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در فضای مجازی بدون ضابطه کار می‌شود، تصریح کرد: اگر از فضای مجازی غفلت و نسبت به آن کوتاهی کنیم دشمن از فضای مجازی به نفع خود و برنامه‌هایش استفاده می‌کند.

موسوی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری انتخابات تا پایان و اعلام نتایج دادگستری نقش اساسی دارد خاطرنشان کرد: اصل در دادگستری بی‌طرفی است چرا که مردم باید در یک فضای آزاد، رقابتی، سالم و در کمال امنیت رای دهند.

وی با اشاره به بودجه 6 هزار میلیاردی شهر شیراز در سال جاری بیان کرد: بودجه شهر شیراز به بودجه عمرانی کل استان تنه می‌زند بنابر این باید انسان‌هایی که می‌خواهند برای این بودجه برنامه‌ریزی‌کنند، هم پاکدست و طهارت اقتصادی داشته باشند و هم جهادی کار کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برخی از معضلات شهر شیراز گفت: باغ شهرهایی که قارچ گونه اطراف شهر هستند، یکی از معضلات بزرگ این شهر است که منتخبان شورا باید برنامه‌ای برای آنها داشته باشند. 

موسوی افزود: افراد منتخب باید برای فرهنگ این شهر و معضلات اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی، معتادان متجاهر و غیره برنامه دقیق داشته باشند و مردم هم باید مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه ما مقابل تمام اعمال و رفتار خودمان مسئول هستیم اظهار داشت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که به ضرر سومین حرم اهل بیت تمام شود، بودجه فرهنگی باید در محل خودش هزینه شود تا شهر رونق بگیرد و عنوان سومین حرم اهل بیت بودن محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس  با بیان اینکه در 4 سالی که گذشت تعدادی از شورای شهر منفصل شدند و در محاکم قضایی پرونده دارند، بیان کرد: باید افراد پاکدست را برای شورای شهر انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه شیراز بیش از یک قرن است که شهرداری دارد، گفت: گاهی ساختمانی در قلب شهر بدون مجوز ساخته می‌شود، باید شورای شهر که شهردار را انتخاب می‌کند، آگاه باشند و اجازه این گونه تخلفات را ندهند.

موسوی با اشاره به اصلاحاتی که در کمیسیون ماده 100 انجام شده است، افزود: باید افراد حاضر در کمیسیون ماده 100 متخصص باشند تا ساخت و سازهای شهر اصولی و بر مبنای قانون باشد، گاهی تعداد پرونده‌های این کمیسیون به پرونده‌های دادگستری به لحاظ کثرت تنه می‌زند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت انتخابات به عهده دادگستری است که با برنامه‌ریزی در کمال سلامت و امنیت برگزار می‌شود گفت:  دادگستری با تخلفات انتخابات چه در فضای مجازی و چه حقیقی مطابق قانون برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برخی از مصادیق تخلف انتخابات افزود: خرید و فروش رای، بیان مطالب خلاف واقع، تقبیح و تخریب نامزدها، پاره کردن عکس‌ها و بنرها و غیره از جمله مصادیق تخلفات انتخاباتی است.

موسوی عنوان کرد: باید تلاش کنیم که بهترین و سالمترین انتخاب را داشته باشیم تا شهر شیراز بعد از 4 سال در ابعاد مختلف رونق بگیرد و هر کس وارد شیراز می‌شود سومین حرم اهل بیت بودن را به چشم ببیند، به گونه‌ای نباشد که سومین حرم اهل بیت بودن به فراموشی سپرده شود. 

انتهای پیام/424/ح

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار