کد خبر: ۶۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر عنوان کرد
ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در ابهر خبر داد.

فراخوان دریافت واکسن افراد بالای ۶۵ سال در ابهر

 

 

 

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با آرانیوز با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در ابهر، اظهار کرد: شهروندان بالای ۶۵ سال می‌توانند برای انجام واکسیناسیون به صورت حضوری و بدون محدودیت به سالن مدیریت بحران پارک پردیس و سالن وحدت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای واکسیناسیون افرادی که محدودیت حرکت دارند نیز اندیشیده شده است، ادامه داد: طرح خودرویی واکسیناسیون علیه کووید - ۱۹ در ابهر برای نخستین‌بار راه‌اندازی شده است و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند، می‌توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه کرده تا تزریق واکسن آن‌ها در خودرو انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با یادآوری اینکه ساعت کاری واکسیناسیون کرونا در محل‌های یاد شده ۹ تا ۱۴ است، ادامه داد: اسامی افراد واجد شرایط در سامانه «سیب» ثبت شده است و کارشناسان و مراقبان سلامت از روی این لیست با افراد تماس گرفته و تاریخ و مکان مراجعه این افراد برای واکسیناسیون کرونا را اعلام می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کسانی که بالاتر از ۸۰ سال سن داشته و واکسن دریافت نکرده باشند نیز واکسیناسیون کرونا برای آنان انجام می‌شود، تاکید کرد: چهار نقطه ابهر مهیای واکسیناسیون شهروندان این شهرستان بوده و دو نقطه در ابهر، یک نقطه در صائین‌قلعه و یک نقطه نیز در هیدج برای این منظور فعال است.

شعبانی با بیان اینکه تا زمان واکسیناسیون وسیع باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزایش یابد، اظهار کرد: اگر ساده‌انگاری‌ها تداوم داشته باشد، قطعاً شاهد بدتر شدن اوضاع فعلی در شهرستان خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان، یادآور شد: حدود ۲۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در ابهر داشتیم که اکثر آن‌ها واکسن دریافت کرده‌اند. همچنین در رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال، ۴۰۷۷ شهروند و در رده سنی ۶۵ سال نیز ۱۱ هزار و ۳۳۷ نفر در ابهر واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

شعبانی با بیان اینکه  که ابهر دومین شهر استان است که بیشترین حجم واکسیناسیون را انجام داده است، عنوان کرد: با تلاش زحمت‌کشان بهداشت و درمان تلاش بر تسریع در روند واکسیناسیون است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت محل‌های تزریق واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز نیازمند همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج هستیم تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار