کد خبر: ۶۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
گروه استان‌ها- فرمانده لشکر پیشکسوتان شهید سلیمانی گفت: لشکر ۴۱ ثارالله در قالب تیپ ثارالله با ۶ گردان پیاده و گردان‌های پشتیبانی تحت امر قرارگاه قدس در ‌عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت.
 
روایتی ناب از آزادسازی خرمشهر/عملیات فریب رزمندگان قرارگاه قدس برای شکستن خطوط مستحکم دشمن در دجله و فرات
 
 
 
 
 

سردار محمد مطهری در گفت‌وگو با خبرنگارآرانیوز در کرمان، با تبریک روز سوم خرداد روز ایثار و مقاومت اظهار داشت: در چنین روزی شهر خون و قیام، خرمشهر از حساس‌ترین نقاط خوزستان پس از 19 ماه از اشغال ارتش حزب بعث عراق آزاد شد.

وی با بیان اینکه تیپ ثارالله و رزمندگان استان کرمان بعد از عملیات فتح المبین در غرب شوش و دزفول قرار داشتند یادآور شد: روزهای هشتم و نهم فروردین ماه سال 61 این عملیات تمام شد و از آنجا بچه‌های ما به سمت حمیدیه که مقر تیپ ثارالله بود حرکت کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه با تدبیر حاج قاسم سلیمانی که آن زمان فرمانده تیپ ثارالله بود رزمندگان ثاراللهی و نیروهای جدیدی که به ما پیوسته بودند مجدداً سازماندهی شده و آموزش‌ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه در فاصله کمی بعد از پایان عملیات فتح المبین عملیات بزرگ بیت المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت 1361 آغاز شد گفت: در مرحله اول عملیات رزمندگان مستقر در قرارگاه مشترک فتح از منطقه دارخوین با عبور از کارون به سمت غرب و رزمندگان قرارگاه مشترک قدس از منطقه عمومی هویزه با عبور از رودخانه کرخه به سمت جنوب تک نموده و قرارگاه نصر نیز از منطقه عمومی ام السواد با عبور از رودخانه کارون به سمت غرب تک کردند.

سردار مطهری با عنوان اینکه در 16 اردیبهشت 61 مرحله دوم عملیات آغاز شد افزود: مرحله دوم عملیات با حضور قرارگاه فتح و نصر با هدف رسیدن به مرز بین‌المللی از جاده آسفالته اهواز خرمشهر انجام شد و رزمندگان قرارگاه قدس به منظور فریب دشمن به خطوط پدافندی با ارتش بعث عراق درگیر شدند و خود را به مرز بین المللی شلمچه رساندند.

وی با اشاره به اینکه بالاخره در مرحله سوم که مرحله نهایی عملیات بیت المقدس بود رزمندگان قرارگاه نصر و فجر پس از شکستن خطوط مستحکم دشمن به سمت دجله و فرات پیشروی کردند ادامه داد: در نهایت بعد از 23 روز مجاهدت، رزمندگان اسلام موفق شدند خرمشهر را فتح کنند.

فرمانده لشکر پیشکسوتان شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به نقش ثاراللهیان کرمان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر گفت: لشکر 41 ثارالله در قالب تیپ ثارالله با 6 گردان پیاده و گردان‌های پشتیبانی تحت امر قرارگاه قدس در این عملیات حضور داشت که در مرحله اول با حضور رزمندگان از سیدجابر و فرسیه تا جفیر و در مرحله دوم از جفیر تا مرزبین المللی رسیدند.

وی نقطه اوج این عملیات بیت المقدس را آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و گفت: باقیمانده رزمندگان استان کرمان در قالب سه گردان خونین شهر 1، خونین شهر2و گردان حضرت ابوالفضل (ع) سازماندهی شده و به طرف خرمشهر حرکت و در کنار دیگر رزمندگان توانستند خرمشهر عزیز را آزاد کنند.د

سردار مطهری با بیان اینکه اگر به تصاویر و عکس‌های آزادسازی خرمشهر نگاه کنید مشاهده می‌کنید که شهید بزرگوار فولادی بلافاصله با نوشتن پارچه‌ای آزادسازی خرمشهر را تبریک گفته است گفت: در عکس معروف مسجد خرمشهر بعد از آزادسازی پلاکارد نصب شده بالای این مسجد توسط رزمندگان استان کرمان نوشته و نصب شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آغاز کرد و خرمشهرهای دیگری در پیش است افزود: در آستانه انتخابات 28 خرداد هستیم که یک روز بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم ما باید با حضور و مشارکت بالا و آگاهانه خود بار دیگر ناکامی دشمنان را در رسیدن به اهدافشان رقم بزنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار